یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ورود کالاهای خارجی که مشابه آنان در داخل تولید می شود در نظام بازار اخلال ایجاد کرده و بر تولید محصولات داخلی اثر منفی می گذارد.

پرویز محمدنژاد در گفت و گو با ایسنا، درباره تاثیر ممنوعیت واردات لوازم خانگی در بازار، بیان کرد: اصل در اقتصاد بر جایگزینی دلالت دارد. اگر شما نتوانید در داخل کشور یا منطقه خود مصرف کنندگان را راضی کنید و رضایت آنان را جلب نمایید، نمی توانید در حوزه صادرات نیز موفق عمل کنید و یکی از مشکلات اساسی این روز های کشور ما این است که تولید کنندگان داخلی ما نمی توانند رضایت مصرف کنندگان را جلب کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه تولید کنندگان داخلی چه به لحاظ کیفی محصولات و چه به لحاظ ارزش مالی نتوانستند رضایت مردم را جلب کنند. امروز تاکید همه بخش ها و مقام معظم رهبری بر این است که تولیدکنندگان به سمت کیفی سازی محصولات داخلی با قیمت مناسب حرکت کنند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمار و ارقام نشان می دهد که کیفیت محصولات داخلی روبه رشد است و این نوید خوبی برای کشور می باشد. تولید کنندگان در تلاش هستند که هم بازار داخلی را اشباع کنند و هم رضایت متقاضیان خود را جلب نمایند. بدین ترتیب بستر لازم برای صادرات کالاها نیز فراهم خواهد شد.

محمدنژاد در پایان تاکید کرد: اینکه جلوی واردات لوازم خانگی گرفته شده به قانونی باز می گردد که قبلا مصوب شده است. بر اساس قانون، واردات کالاهایی که مشابه آنان در داخل تولید شده و می تواند نیاز کشور را تامین کند، ممنوع است. منطقی است تا همه از اجرای این قانون حمایت کنیم چراکه ورود کالاهای خارجی می تواند در نظام بازار اخلال ایجاد کرده و بر تولید محصولات داخلی اثر منفی بگذارد.