به گزارش روزگار پرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، حسن صفات، سپرست شهرداری منطقه۲ در حاشیه بازدید نمایندگان دفتر (UNDP)و دفتر (UNODC) سازمان ملل متحد از محلات فرحزاد و اسلام آباد که مشاورشهردار تهران،مدیر عامل سازمان نوسازی و شهردار منطقه۵ نیز حضور داشتند در تشریح رویکردهای مدیریت شهری در ساماندهی رود دره های شهر گفت: رود دره های فرحزاد و درکه از فرصت های زیست محیطی شهر هستند که در سالیان گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته اند و علاوه بر مشکلات زیست محیطی به محل تجمع بزه هم تبدیل شده است.


وی با اشاره به طرح زندگی پذیری رود دره فرحزاد گفت: دره فرحزاد فرصت زیست محیطی و گردشگری شهر تهران است ودر همین راستا طرح ژینایی اکوسیستم رود دره فرحزاد با هدف صیانت از محیط زیست و طبیعت این رود دره پیش بینی شده است و مراحل اجرایی آن آغاز شده است.


صفات با بیان اینکه محلات فرحزاد و اسلام آباد در حال حاضر با کمبود سرانه های عمومی مواجه است و مدیریت شهری به دنبال ساماندهی و رفع این مسائل است افزود: مسائل محلات فرحزاد و اسلام آباد در چند بخش مالکیت، زیرساختی و همچنین کمبود سرانه‌های عمومی است و مدیریت منطقه تلاش دارد تا با هماهنگی و همکاری بین بخشی نهادها و دستگاه‌های ذیربط این مسائل را مرتفع کند.


وی افزود: در همین راستا مالکیت اراضی محله فرحزاد آغاز شده است و در تلاش هستیم بستر مشارکت بخش خصوصی برای ساماندهی دره فرحزاد و دره اوین را فراهم کنیم و با اقدامات به موقع شهرداری این محلات به زودی به مکانی امن برای حضور شهروندان و تفریح خانواده ها تبدیل شود.


وی همچنین درادامه به ساماندهی محله اسلام اباد اشاره کرد و گفت: توسعه قلمرو عمومی از جمله چشم اندازهای این طرح است و مدیریت شهری به دنبال آن است با ارتقای کیفیت محیطی در این محلات ،ضمن حفاظت از منابع طبیعی ، سرانه‌های خدماتی و عمومی را در آن محدوده ایجاد کنیم.


سرپرست شهرداری منطقه۲ تصریح کرد: ساکنین محله اسلام آباد و فرحزاد پتانسیل و آمادگی لازم جهت مشارکت در بهبود وضعیت این محله را دارند