رییس شعبه بوشهر بانک توسعه صادرات ایران گفت: تسهیلات پرداختی به مشتریان در این شعبه طی ۱۰ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۶۹۸ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشـد ۹۲ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش روزگار پرس به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران محمد افلاکی ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: عمده تسهیلات اعطایی در سال جاری، تسهیلات سرمایه در گردش در قالب عقود مرابحه، مشــارکت مدنی و سلف در اختیار صادرکنندگان و تولیدکنندگان صادرات محور قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه غالب فعالان حوزه صنعت و معدن ، کشاورزی ، بازرگانی و خدمات استان بوشهر از تسهیلات ارزان قیمت بانک توسعه صادرات برخوردار بوده اند، گفت: شعبه بوشهر بانک توسعه صادرات ایران، بالاترین میزان تسهیلات صادراتی در حوزه آبزیان را در میان سایر شعب این بانک به خود اختصاص داده است.
افلاکی تصریح کرد: عمده برنامه ریزی اعتباری بانک توسعه صادرات ایران در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و اشتغال زایی و کمک به صادرات غیر نقتی بوده قرار دارد.
وی اعلام کرد: حجم منابع جذب شده شعبه بوشهر طی ۱۰ ماه گذشته به بیش از ۲۰۶ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با ۱۷۸ میلیارد ریال جذب منابع، رشد ۱۶درصدی را تجربه کرده است.
افلاکی با اعلام اینکه تسهیلات پرداختی بانک در سال جاری سه برابر منابع آن بوده، گفت: مانده تسهیلات شعبه تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ بالغ بر ۷۸۶ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با ۵۵۶ میلیارد ریال مانده تسهیلات، بیش از ۴۱ درصد رشد داشته است.
رئیس بانک توسعه صادرات بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر کل مانده مطالبات معوق شعبه بوشهر به مبلغی حدود ۴ درصد کل مانده تسهیلات شعبه است که بخش عمده ای از این رقم، ناشی از سنوات قبل بوده است و با توجه به تعاملات و اقدامات انجام شده در آینده ای نزدیک مانده این رقم به میزان قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت.
افلاکی در ادامه گفت: بانک توسعه صادرات ایران با بهره مندی از تسهیلات شعبه مرکزی با هدف تقویت و تأمین بخشی از آب شرب شهر بوشهر از طریق شیرین سازی و تصفیه آب دریا با تأمین مالی پروژه آب شیرین کن شرکت نور ویژه در بعد اجتماعی نیز فعال بوده است.
وی با اشاره به اینکه۹۰ درصد از صادرکنندگان نمونه استانی و کشوری در بخش آبزیان از مشتریان شعبه بوشهر هستند، اذعان داشت: خوشبختانه با توسعه تعامل همکاران شعبه با فعالان اقتصادی حوزه آبزیان استان، توانسته ایم در زمینه عمل آوری و صادرات در این بخش موفق عمل کرده و در راستای پیشبرد اهداف کلان اقتصادی کشور گام برداریم.