مدیرعامل صرافی توسعه صادرات ایران گفت: طی ده ماه گذشته، تعداد سه هزار و ۷۶۵ فقره حواله به ارزش تقریبی ۷۰۰ میلیون یورو توسط این صرافی صادر شده که این میزان در مقایسه با یک هزار و ۲۹۶ حواله صادره دوره مشابه سال قبل، رشد ۱۹۱ درصدی نشان می دهد.

به گزارش روزگار پرس به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، محسن بوالحسنی در گفتگو با خبرنگاراگزیم نیوز ضمن تبریک آغاز دهه مبارک فجر و فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته، صورتجلسه افزایش سرمایه این شرکت مصوب مجمع عمومی فوق العاده سال ۱۳۹۷ از میزان ۶۰ میلیارد ریال به ۲۰۰ میلیارد ریال در مرجع ثبت شرکت ها، به ثبت رسیده است.
وی یادآور شد: شرکت صرافی توسعه صادرات به عنوان اولین صرافی بانکی کشور است که از سال ۱۳۸۳ به مشتریان خدمات ارائه می‌دهد.
به گفته وی، این صرافی پاسخگوی نیازهای ارزی واردکنندگان کشور به ارز نیز است و به واردکنندگان پس از انجام مراحل اخذ ثبت سفارش و تایید گواهی ثبت آماری ارز ارائه می‌کند.
بوالحسنی ادامه داد: با توجه به ایجاد شبکه تراستی و کارگزاری وسیع در اغلب کشورها، این شرکت قادر خواهد بود تمام ارزهای صادراتی صادرکنندگان را در اقصی نقاط دنیا دریافت و در چارچوب ضوابط موجود نسبت به خرید، پرداخت مابه ازای ریالی و همزمان رفع تعهدات صادراتی اقدام کند. همچنین منابع ارزی نقدی صادرکنندگان به صورت اسکناس به منظور رفع تعهدات صادراتی، از طریق شعب این شرکت در تهران و شعب بانک توسعه صادرات ایران در سراسر کشور به هر میزان قابل دریافت بوده و همزمان مابه ازای ریالی آن به نرخ سنا قابل پرداخت است.
مدیرعامل صرافی توسعه صادرات در خاتمه ضمن اعلام آمادگی جهت ارائه تمام خدمات ارزی تعریف شده به هموطنان، خاطرنشان ساخت خدمات ارزی خرد در چارچوب ارزهای غیربازرگانی نیز وفق مقررات موجود در این شرکت قابل ارائه است.