در نشست خبری با اصحاب رسانه استان مطرح شد؛

✅اعطای ۲۴۲۵ میلیارد ریال تسهیلات از سوی شعب بانک توسعه تعاون در استان بوشهر

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان بوشهر گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۴۲۵ میلیارد ریال تسهیلات در همه بخش‌های اقتصادی توسط بانک توسعه تعاون در استان بوشهر پرداخت شده است.

به گزارش روزگار پرس پرس به نقل از پایگاه خبری توسعه تعاون ، سید مجتبی حسینی مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان بوشهر در نشست خبری مشترک با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اصحاب رسانه استان افزود: از این میزان تسهیلات پرداختی ۱۷۵۰میلیارد ریال در بخش تعاون به تعاونگران و ۶۷۵میلیارد ریال نیز تسهیلات به بخش‌ غیر تعاون پرداخت شده است.
وی بیان کرد: همچنین در حوزه تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان بوشهر نیز از اول سال تاکنون هفت میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان برای ۳۶فقره پرونده پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان بوشهر یادآور شد: این بانک از سال ۹۶تاکنون ۷۳میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان بابت ۵۵۳فقره پرونده اشتغال پایدار روستایی و عشایری در این استان تسهیلات پرداخت کرده و زمینه ایجاد یک هزار و ۱۰۰شغل جدید را در استان بوشهر فراهم کرده است.
حسینی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بابت ۱۶۵فقره پرونده ۱۴میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، ۱۳میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان بابت ۲۲۷فقره پرونده نهادهای حمایتی شامل بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید و هفت میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان نیز بابت ۲۸۰فقره پرونده مشاغل خانگی پرداخت شده است.
مدیرشعب بانک توسعه تعاون استان بوشهر گفت: براساس ظرفیت‌هایی که تبصره ۱۸قانون بودجه ۱۴۰۰قرار داده این بانک برای فعال کردن بخش‌های مختلف اقتصادی کشور تا پایان سال جاری ۳۴ هزار میلیارد ریال قرارداد عاملیت با وزارت گردشگری ،وزارت صنعت معدن تجارت ، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ، وزارت راه و شهرسازی ، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی درکل کشور منعقد خواهد کرد و پس از ابلاغ اجرایی خواهد شد .
این مقام مسئول بیان کرد ؛ این تسهیلات یارانه‌دار می باشد و در مناطق کمتر توسعه یافته با نرخ ۱۰ درصد و در مناطق برخوردار با نرخ ۱۴ درصد قابل پرداخت است ، باز پرداخت این تسهیلات نیز همراه با دو سال تنفس است و پس از آن بازپرداخت به صورت پنج ساله قابل انجام است.تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ دارای ظرفیت‌هایی برای تامین مالی بانکی طرح‌های اقتصادی است و می تواند به رونق و تحرک اقتصادی در استانها منجر شود.
حسینی عنوان داشت : طی سال‌های اخیر همکاری و تعامل مناسبی بین بانک توسعه تعاون و دستگاه‌ها و نهاد های مختلف برای تخصیص منابع صندوق توسعه ملی و اشتغال پایدار روستایی به معرفی شدگان بخش های تولیدی و اشتغال زایی در استان بوشهر وجود داشته است.و در پرداخت تسهیلات و تامین اعتبار تلاش نموده ایم موضوعاتی همچون توسعه متوازن منطقه ای و عدالت اجتماعی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

مدیر شعب بانکتوسعه تعاون استان بوشهر اعطای تسهیلات ویژه به تعاونگران در قالب بسته های تسهیلاتی اعتباری رونق تعاون «ویژه تعاونی های غیر تولیدی ، تعاونی های تولیدی ،مشتریان تعاونی های مصرف و تولید » و همچنین بسته تسهیلاتی اعتباری ویژه بخش تعاون « جهت شرکت ها و اتحادیه های تعاونی » و طرح کوثر « اعطای تسهیلات قرض الحسنه عام » سقف تسهیلات کوثر (۵۰۰ میلیون ریال افراد حقیقی – طرحهای اشتغالزایی ۱.۰۰۰میلیون ریال ) و همچنین طرح فجر (بخشودگی تسهیلات) را از جمله اقدامات موثر حمایتی این بانک مطرح نمود و اظهار داشت ،جزییات کامل این طرح ها و بسته ها در سایت بانک توسعه تعاون به آدرس www.ttbank.ir قابل دسترس برای عموم می باشد . بانک توسعه تعاون با انجام موفق طرحها و تکالیف ملی در حوزه اشتغال امسال نیز همچون گذشته موجبات رشد و بالندگی بخش تعاون را در استان و کشور بیش‌ازپیش فراهم خواهد کرد .