حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون در بازدید از واحدهای تعاونی و اقتصادی استان اظهار داشت: استان گیلان در صنایع چای و برنج حائز مزیت های ویژه ای است و اقدامات زیر ساختی عمده ای نیز در گردشگری صورت پذیرفته است.
وی طی بازدید از شرکت نقش گستر عمران گفت: بانک توسعه تعاون توانمندی ارائه خدمات تخصصی بانکی در بخش های مختلف اقتصادی را اثبات نموده است و این شرکت مهندسی و عمرانی نیز می توانند از انواع خدمات بانکی نظیر ضمانت نامه و تسهیلات بهره مند شوند.
وی گفت: درخواست حد اعتباری هزار میلیارد ریالی شرکت در بانک پیگیری می شود و حداکثر مساعدت برای پیشبرد فعالیت شرکت اعمال خواهد شد.
مهدیان در ادامه به همراه سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام راشدی نوری امام جمعه و سید محمدی فرماندار صومعه سرا به بازدید از شرکت تعاونی گیلان کوب پرداخت و گفت: تسهیل گری و کمک به رفع مشکلات واحدهای تولیدی از راهبردهای بانک توسعه تعاون است و شرکت تعاونی گیلان کوب نیز در صورت تکمیل طرح توسعه زمینه اشتغال جدید برای ۱۰۰ نفر را فراهم می آورد که می تواند در این مسیر از انواع خدمات بانکی و اعتباری بانک توسعه تعاون بهره مند گردد.
مهدیان در حاشیه این بازدید نسبت به بررسی و پاسخگویی به مراجعات و درخواست های مردمی اقدام نمود.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون همچنین در بازدید از شعبه لنگرود خاطرنشان کرد: شعبه لنگرود شعبه ای منظم و مجهز با ویژگی های مناسب از جهت مکان یابی است و این فرصت وجود دارد تا با تجهیز منابع و نیز تخصیص به واحدهای تعاونی و تولیدی، فعالیت توسعه ای مناسبی را در منطقه صورت دهد.
مهدیان در بازدید از شعبه لاهیجان گفت: این شعبه در منطقه ای جغرافیایی واقع شده است که به لحاظ تولید چای و برنج و جاذبه های گردشگری از مزیت های عمده ای برخوردار است.
وی در بازدید از برخی شعب رشت با اشاره به اراده بانک مبنی بر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی گفت: تدابیر ارزنده ای از سوی دولت و مجلس برای جذب نیروهای شرکتی در حال انجام است و در صورت اعطای مجوز، این موضوع مهم در بانک به جدیت دنبال خواهد شد.
گفتنی است در این بازدیدها احمد محمدی مدیر امور استانها و شعب، حمید البرزی مدیر امور اعتباری، ابراهیم واسعی مدیر شعب استان گیلان و حجت شمس رییس اداره کل حوزه مدیریت نیز حضور داشتند.