خط اقتصادی: کارشناسان حقوقی بیمه کوثر در شناسایی مطالبه‌های غیرقانونی برخی اشخاص و تفکیک آن‌ها از مطالبه‌های قانونی زیان‌دیدگان و تسهیل در پرداخت خسارت به زیان‌دیدگان نقش موثری را ایفا کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی و اعلام مدیر حقوقی و امور قراردادهای بیمه کوثر،  یکی از مطالبه‌هایی که برخی اشخاص-آگاهانه یا بر اثر نداشتن شناخت درست از حقوق متصوره قانونی خود- از شرکت‌های بیمه دارند، مطالبه دیه جنایات بدنی است که توسط راننده مقصر فاقد گواهی‌نامه مطرح می‌شود؛ در شرایطی که مطابق قانون بیمه اجباری شخص ثالث و آیین‌نامه‌های مرتبط با آن، رانندگی بدون گواهی‌نامه به‌هیچ وجه در حمایت قانون نیست.

داوود کرمی افزود: شهروندان باید بدانند که مطابق ماده ۷۲۳ قانون مجازات اسلامی، رانندگی بدون گواهی‌نامه جرم تلقی می‌شود و مستوجب مجازات است و در رویه‌های قضایی نیز آرای متعددی از مراجع مختلف قضایی در ممنوعیت جبران خسارت راننده فاقد گواهی‌نامه صادر شده است که نمایانگر توجه بیش از پیش اشخاص برای خودداری از رانندگی بدون گواهی‌نامه است.

وی تاکید کرد: به همین خاطر صدمه‌هایی که به‌دلیل رانندگی بدون گواهی‌نامه برای شخص راننده ایجاد می‌شود به‌هیچ عنوان جبران نخواهد شد.

مدیر حقوقی و امور قراردادهای بیمه کوثر در ادامه گفت: از جمله مواردی که برخی اشخاص به‌طور غیر قانونی درصدد مطالبه ناروا از بیمه کوثر بودند می‌توان به پرونده‌های متعدد مطروحه در دادگستری از جمله شعب  13 و ۱۹ دادگاه عمومی حقوقی تهران اشاره کرد که با دفاعیات متناسب و به‌موقع مجموعه حقوقی و وکلای مبرز بیمه کوثر، مانع از پرداخت ناروای ۵۸۰ میلیون تومان به خواهان پرونده شد و دادگاه نیز در دادنامه‌ صادره بر خودداری افراد از رانندگی بدون گواهینامه تاکید کرد.