به گزارش روز شنبه از روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، این فروگاه اعلام کرد با توجه به نامه جانشین وزیر در ستاد مدیریت بحران و نامه معاون بهداشتِ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همچنین اطلاعیه هوانوردی مرتبط با ۱۹-COVID به شماره A۲۴۹۷/۲۱ در اجرای دستورالعمل نحوه پذیرش مسافرین در مبادی ورودی هوایی، فهرست به روز شده کشورها با شرایط مربوطه برای سفر اعلام شد.

بر اساس این خبر فهرست کشورهای با شرایط ویژه دارای سویه جهش یافته «با ممنوعیت پذیرش مسافر مستقیم و غیرمستقیم از این کشورها، به استثنای دیپلمات ها و نمایندگان سازمان بین المللی بر اساس پروتکل های ابلاغی» عبارت است از« برزیل و اروگوئه»، بر این اساس چنانچه به ضرورت نیاز به ورود افرادی از این کشورها باشد، رعایت تمام شرایط زیر برای مسافرین ورودی از این کشورها الزامی است.

نخست اینکه ارایه تست PCR منفی کرونا (با مهلت حداکثر ٩۶ ساعت پس از انجام) در هنگام ورود همراه مسافر باشد؛ دوم اینکه انجام تست مجدد PCR کرونا در پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی در هنگام ورود به کشور انجام شود و سوم اینکه انجام قرنطینه به مدت دو هفته در محل از پیش تعیین شده پیش بینی شود.

تعهد و تقبل پرداخت هزینه انجام تست مجدد و اقامت در قرنطینه در هتل پیش از عزیمت به کشور نیز بر عهده ی مسافر است.

در این اطلاعیه آمده است: برای کشورهای پرخطر با بروز بالای بیماری، عدم منع تردد با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور وجود دارد و سفر مستقیم و غیر مستقیم از این کشورها برقرار است.

فهرست این دسته کشورها عبارت است از«”اندورا، آرژانتین، بولیوی، بوتسوانا، شیلی،کاستاریکا، کلمبیا، کوبا، اکوادور، مصر، فیجی، گرجستان، هند، اندونزی،کویت، لسوتو، لیبی، مالاوی، مغولستان، مالزی، موزامبک، نامیبیا، نپال، هلند، اسواتینی، عمان، پاراگویه، پرو، پرتقال، روسیه، سیشیل، افریقای جنوبی، اسپانیا، سودان، سورینام، سوریه، تانزانیا، تونس، انگلستان، زامبیا و زیمبابوه و رعایت تمام شرایط زیر برای مسافرین ورودی از این کشورها الزامی است.

نخست ارائه تست PCR منفی کرونا (با مهلت حداکثر٩۶ ساعت پس از انجام) در هنگام ورود به کشور ودوم انجام تست مجدد PCR کرونا در پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی در هنگام ورود به کشور اجباری است.

برای سایر کشورها منع سفر در حال حاضر وجود ندارد و رعایت تمام شرایط زیر برای مسافرین ورودی از این کشورها الزامی است. نخست ارائه تست پی سی آر منفی کرونا (با مهلت حداکثر ٩۶ ساعت پس از انجام) در بدو ورود به کشور و دوم انجام مراقبت های سندرمیک بیماری های واگیر و در صورت نیاز انجام تست مجدد PCR کرونا لازم است.