عبدالحسین روح‌الامینی، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درتشریح اجرای سیاست‌های کلی سلامت  عنوان کرد: به طورحتم اگر بخواهیم برای جمهوری اسلامی چندین دستاورد مهم طی ۴۴ ساله گذشته بشماریم، یکی از آن‌ها بهداشت و درمان است. خودکفایی در درمان، افزایش نیروی انسانی، افزایش برد‌های تخصصی و خودکفایی در دارو از‌جمله دستاورد‌های مهم برای نظام و تکیه‌گاه پزشکی برای مردم منطقه است.
وی افزود: امروز از حضور پزشکان عمومی هندی و بنگلادشی در سال‌های نخست انقلاب اسلامی به‌جایی رسیده‌ایم که در اوج تحریم‌ها‌ و جنگ اقتصادی به‌روز، قوی، خودکفا و  حال پاسخ به نیاز‌های بهداشت و درمان کشورهستیم. دراین راستا باید مراقبت کنیم و اجازه ندهیم افرادی ناآگاهانه و گاه مغرضانه به تخریب این دستاورد‌ها بپردازند و درصدد آسیب به زیرساخت‌ها باشند.
روح‌الامینی تصریح کرد: ضرورت دارد تا به دنبال حفظ  دستاورد‌ها و ارتقاء سلامت مردم باشیم نه آنکه به‌گونه‌ای سیاست‌گذاری و عمل کنیم که ۱۰ الی ۲۰ سال آینده شاهد سفر مردم به کشور‌های همسایه برای درمان باشیم درحالی‌که پزشک ایرانی آن‌ها را ویزیت می‌کند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه پیمان ما فقط با مردم، رهبری و منافع مردم است و با هیچ اسمی و صنفی پیمانی نداریم، خاطرنشان کرد: همه‌جانبه پاسخ دادن، نیاز امروز ماست؛ رسم ما از اول انقلاب این بود که یا کسی کاری را نمی‌پذیرفت یا اگر می‌پذیرفت خودش را فدای آن کار می‌کرد. متأسفانه در زمینه اجرای سیاست‌های کلی سلامت از زمان ابلاغ آن کوتاهی شده است و باگذشت نزدیک به ۱۰سال که زمان بازنگری در سیاست‌های کلی است، تعداد قابل‌توجهی از بند‌ها محقق نشده است.
  یک‌قدم از نقاط قوت و دستاورد‌های ۴۴ ساله نظام سلامت نباید عقب نشست
او متذکر شد: عدم حرکت به‌سوی برخی بنده‌ها و سیاست‌گذاری‌ها‌ می‌تواند سرمنشأ سایر مشکلات در حوزه سلامت کشور باشد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمام ۱۴ بند سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری باید مبدأ حرکت ما باشد. می‌بایست جنبش مطالبه‌گری این ۱۴ بند در تمامی اصناف پزشکی به راه بیفتد.
او با تأکید بر‌اینکه یک‌قدم از نقاط قوت و دستاورد‌های ۴۴ ساله نظام سلامت نباید عقب نشست، گفت: بعد از ماه‌های پیگیری و مطالبه قول تسویه با داروسازان و بیمه‌ها داده شد، اما انتظار می‌رود این اقدامات در زمان خود و پیش از آنکه تبدیل به مشکل شود و صدای نمایندگان و اصناف را بلند کند، مورد رسیدگی و اقدام قرار گیرند. به‌عنوان نماینده مردم و نماینده مجلس در سازمان نظام پزشکی بر ارتقاء سلامت مردم و کارکرد رضایت‌بخش زنجیره سلامت و بهداشت و درمان تأکیددارم.
روح‌الامینی در خاتمه گفت‌وگو اظهارکرد: تلاش مجلس نظارت و هماهنگی با سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های صنفی است تا از این رهگذر بتوانند منافع مردم و نیرو‌های متخصص ارائه‌دهنده خدمت را به حداکثر برسانند.