عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به این که هر هواپیمایی که توریست سلامت به شهرهایی مثل شیراز ،مشهد و تهران می آورد نشانگر عزت کشور و نتیجه خون دل های ۴۴ ساله است؛ گفت: باید به دنبال حفظ این دستاوردها و ارتقا سلامت مردم باشیم نه این که به گونه ای سیاست گذاری و عمل کنیم که  ۱۰ یا ۲۰ سال آینده شاهد باشیم که مردم ایران سوار بر هواپیما شده و برای درمان به کشورهای همسایه بروند، در حالی که پزشک ایرانی آنها را ویزیت می کند.

به گزارش روزگار به نقل از اداره کل روابط عمومی دکتر عبدالحسین روح الامینی با حضور در انجمن داروسازان با بیان این که هر هواپیمایی که توریست سلامت به شهرهایی مثل شیراز مشهد و تهران می آورد نشانگر عزت کشور و نتیجه خون دل های ۴۴ ساله است؛ اظهار کرد:باید به دنبال حفظ این دستاوردها و ارتقا سلامت مردم باشیم نه این که به گونه ای سیاست گذاری و عمل کنیم که ۱۰ یا ۲۰ سال آینده شاهد باشیم که مردم ایران سوار بر هواپیما شده و برای درمان به کشورهای همسایه بروند، در حالی که پزشک ایرانی آنها را ویزیت می کند.

وی با اشاره به این که به موقع شنیدن و به موقع و همه‌جانبه پاسخ دادن نیاز امروز ما است؛ افزود: رسم ما از اول انقلاب این بود که یا کسی کاری را نمی پذیرفت یا اگر می پذیرفت خودش را فدای آن کار می کرد.

وی با بیان این که پیمان ما فقط با مردم و رهبری و حفظ منافع مردم است؛ ادامه داد: ما با هیچ اسمی و هیچ صنفی پیمانی نداریم بلکه با رسم ها پیمان داریم و متاسفانه در زمینه اجرای سیاست های کلی سلامت از زمان ابلاغ آن کوتاهی شده است و با گذشت نزدیک به ده سال که زمان بازنگری در سیاست های کلی است ؛ هنوز تعداد قابل توجهی از بندها محقق نشده و حتی به سمت آن نیز حرکت نشده است. این مساله می تواند سر منشا مشکلات دیگر در حوزه سلامت باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که اگر برای جمهوری اسلامی چند دستاورد مهم در این ۴۴ سال بشماریم یکی از آنها قطعا بهداشت و درمان است؛ اذعان کرد: خودکفایی در درمان، افزایش نیروی انسانی ،افزایش برد های تخصصی ،خودکفایی در دارو همه دستاوردهای مهمی برای نظام و تکیه‌گاه پزشکی برای مردم منطقه است.

روح الامینی اضافه کرد: از پزشک عمومی هندی و بنگلادشی از اول انقلاب امروز به جایی رسیده ایم که در اوج تحریم و در اوج جنگ اقتصادی کاملاً به روز و قوی و خودکفا در حال پاسخ به نیازهای بهداشت و درمان کشور هستیم و باید مراقبت کرده و اجازه ندهیم افرادی نا آگاهانه و بعضاً مغرضانه به تخریب این دستاورد ها بپردازند و زیر ساخت ها را آسیب بزنند.

وی خاطرنشان کرد: صدا و سیما هم باید توجه کند در پیگیری مطالبات مردم و تحت عناوین زیبا و مطلوبی مثل عدالت به جنگ نقاط قوت و دستاوردها ی ۴۴ ساله نظام سلامت نرود، البته کاستی ها و خطاهایی نیز وجود دارد که با نقد منصفانه و همفکری و همدلی بخش های مختلف از داخل و خارج نظام سلامت می توان آنها را نیز بهبود بخشید و هیچ از طرفین نباید متعصبانه و با نگاه های کوتاه صنفی به مسائل کلان نگاه کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که  تمام ۱۴ بند سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری باید مبدا حرکت ما بوده و جنبش مطالبه گری آن در تمامی اصناف پزشکی به راه بیفتد؛ اظهار کرد: یک قدم از نقاط قوت و  دستاورد های ۴۴ ساله نظام سلامت نباید عقب نشست و  بعد از ماهها پیگیری و مطالبه؛ قول تسویه با داروسازان و بیمه ها داده شد، اما انتظار می رود این اقدامات در زمان خود و پیش از آن که تبدیل به مشکل شود و صدای نمایندگان و اصناف را بلند کند مورد رسیدگی و اقدام قرار گیرد.

روح الامینی یاد آور شد: بنده به عنوان نماینده مردم و نماینده مجلس در سازمان نظام پزشکی تمرکزم بر ارتقا سلامت مردم ، کارکرد صحیح و رضایت بخش زنجیره سلامت و   بهداشت و درمان است. تلاش مجلس نظارت و هماهنگی با سازمان نظام پزشکی و انجمن های صنفی بوده تا از این رهگذر بتواند منافع مردم و نیروهای متخصص ارائه دهنده خدمت را به حداکثر برساند.

انتهای پیام