رئیس فدراسیون هندبال گفت: انتخاب داوران عراقی برای دیدار حساس و مهم رده‌بندی عجیب بود.

علیرضا پاکدل در خصوص مقام چهارمی تیم ملی هندبال ایران در مسابقات قهرمانی مردان آسیا و از دست رفتن مدال برنز در گفت و گو با روزگار پرس اظهار کرد: در بازی مقابل عربستان دو اتفاق افتاد که یک بعد آن فنی و بعد دیگر غیر فنی بود. برای این مسابقات دو کوبل داوری خوب از اروپا و یک کوبل بسیار خوب از کره جنوبی حضور داشتند. بازی اول ما مقابل عربستان را هم داوران کره‌ای سوت زدند و مشکلی هم نبود اما در بازی رده‌بندی که بعد از فینال مهمترین مسابقه است دیدیم داوران عراقی وارد سالن شدند. همان موقع یک شوک به کل تیم وارد شد و من به عنوان رییس فدراسیون خالی شدم.

رییس فدراسیون هندبال در ادامه گفت: مسابقه رده‌بندی مهم و حساس بود. با وجود سه کوبل خوب، هیچ دلیل برای انتخاب داوران عراقی وجود نداشت. من رئیس فدراسیون، کادر فنی، مربی و بازیکنان همه و همه قبل از شروع مسابقه از این اتفاق تحت تاثیر قرار گرفتیم و شوکه شدیم. یک اتفاق بسیار عجیب بود. حتی در نیمه بازی فینال (بحرین – قطر) با حسن مصطفی رئیس فدراسیون جهانی صحبت کردم. او همان اول گفت داوری بازی ایران و عربستان اشتباهات زیادی داشت. به او گفتم نباید این داوران انتخاب می‌شدند که گفت بازیکنان شما خودشان هم خراب کردند اما از نظر داوری هم مشکلات وجود داشت. این‌ها هم مزید بر علت بود اما خوب شاید آن روز روز چند بازیکن ما هم نبود. به هر حال ما به هدف خودمان رسیدیم و جهانی شدیم.

پاکدل به هدف‌گذاری‌های فدراسیون و بحث جهانی شدن اشاره کرد و گفت: خداراشکر که ما طبق برنامه پیش رفتیم و خیلی زودتر هم به اهداف خود رسیدیم. ما در کمتر از سه سالی که بودیم و بیشتر آن هم با محدودیت‌های کرونا مواجه شدیم کارها و اهدافمان را پیش بردیم و بعد از ۸ سال هندبال مردان جهانی شد. هندبال ایران در کل ۵۶ سال تنها یکبار جهانی شده بود و این دومین جهانی شدن تاریخ هندبال مردان در این سالها بود. همچنین بعد از چند دوره که در جمع چهار تیم اول نبودیم به نیمه نهایی صعود کردیم و سهمیه جهانی گرفتیم. اکنون پرچم ایران در عرصه جهانی به اهتزاز در خواهد آمد. اینها را به فال نیک می‌گیریم و از همه کسانی که در این راه به ما کمک کردند تشکر می‌کنیم. مانوئل هم انصافا زحمات زیادی کشید و مربی کاربلدی هم بود.

رئیس فدراسیون هندبال در خصوص پایان همکاری فرناندز با تیم ملی هندبال ایران گفت:  قرارداد ما با آقای مانوئل ۱۲ بهمن و بعد از مسابقات قهرمانی آسیا بود. ما به تصمیم او که گرفته است و نمی‌خواهد دیگر کنار تیم ملی باشد احترام می‌گذاریم. قرارداد یک بحث دو طرفه است. ممکن بود ما به این جمع بندی برسیم که با او ادامه ندهیم. ما یک برنامه‌ای داشتیم و آن رسیدن به مسابقات جهانی بود که با حضور فرناندز به آن رسیدیم.

پاکدل افزود: فرناندز در سه ماه گذشته تنها ۹ روز در خانه‌اش بوده و دوست داشت زودتر به خانه برگردد. البته ما بعد از آخرین مسابقه به او یادبودی دادیم و حتی قرار بود به ایران بیاید اما چون برای خروج از کشور به مشکل می‌خورد به کشورش بازگشت. قرارداد او تا ۱۲ بهمن بود. او برای ورود به ایران مشکل نداشت اما برای خروج باید اقامتش را چند روز تمدید می‌کرد که قطعا یک هفته زمان می‌خواست. او می‌خواست حداکثر ۲ روز ایران باشد و زودتر به خانه برگردد.

او در مورد قطع همکاری فرناندز تاکید کرد: ما هیچ مشکل، اختلاف، دعوا و داستانی با هم نداشتیم. یک مربی آمده کارش را انجام داده، زحمت خود را کشیده و با پایان قراردادش تصمیم گرفته دیگر ادامه همکاری نداشته باشد.  ما هم قدردان او هستیم و به تصمیمش احترام می‌گذاریم. خیلی‌ها روز اول که فرناندز را انتخاب کردیم تخریب کردند اما او برنامه ما را که جهانی شدن تیم بود اجرایی کرد و ما به هدفمان رسیدیم. ما از زحماتش تشکر می‌کنیم و به راه و مسیر خود ادامه می‌دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای جذب مربی بهتر دارید گفت: بله قطعا این کار را انجام خواهیم داد. قطعا مربی بعدی تیم‌ملی هندبال ایران هم خارجی خواهد بود. دوستان فنی ما اینکار را دنبال خواهند کرد. شک نکنید یک مربی خوب به کار خواهیم گرفت تا به اهدافمان برسیم.