مشهد پایگاه خبری روزگار-آئین افتتاحیه کتابخانه عمومی خیر ساز مرحوم محسن قاسمی کردیانی شهرستان باخرز با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی؛ عباس حسن نژاد، فرماندار شهرستان باخرز؛ رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان، امام جماعت روستای کردیان، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای کردیان و خانواده خیر کتابخانه ساز مرحوم محسن قاسمی کردیانی برگزار شد.

در ابتدا  مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن قدردانی از خانواده خیر کتابخانه ساز کتابدار فقید مرحوم محسن قاسمی کردیانی، گفت: شنیده های همکاران شهرستان باخرز دلالت بر متانت، اخلاق نیک، فعالیت و اهل خدا بودن ایشان دارد. من از خانواده ایشان کمال تشکر و قددرانی را می نمایم که با احداث این کتابخانه علاوه بر زنده نگاه داشتن نام فرزند مرحوم خود، گام در مسیر احیای سنت حسنه احداث کتابخانه نهاده اند.
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، در جمع دانش آموزان حاضر در این برنامه، اظهار کرد: همانگونه که مدرسه خانه دوم شما است، کتابخانه نیز می تواند به عنوان خانه سوم شما و به عنوان آموزشگاه غیر رسمی در مسیر افزایش مهارتهای شخصی، اجتماعی، فرهنگی و … نقشی موثر و مفید ایفا کند.
وی با تشکر از حضور فرماندار شهرستان، مسئولین محلی، افزود: این حضور نشان از دغدغه مندی شما نسبت به حوزه کتاب و کتابخوانی است. همچنین از حسین رضائی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان که با مجاهدت و پیگیری های لازم باعث رقم خوردن این اتفاق خجسته شده است، نیز تشکر و قددرانی می کنم.
سبزیان  با بیان اینکه باید فضای کتاب و کتابخوانی را جدی بگیریم، ابراز کرد: با کمی توجه و دقت متوجه می شوید که انسانهای آرام، منطقی و سخنور اهل کتاب هستند و بطور قطع بدانید که آینده از آن انسانهای کتابخوان است. به تعبیری دیگر می توان گفت برای اینکه در جامعه شهروندی مفید و موثر باشیم، ابتدا باید فردی کتابخوان باشیم.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی خطاب به دانش آموزان، گفت: از این فرصت استفاده کنید و همین الان عضو کتابخانه شوید، کتاب خوب امانت بگیرید و آن را با دقت بخوانید چرا که با توجه به آینده که در نشست اخیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای شما ترسیم کرده اند، بطور قطع بدانید آینده متعلق به شما است و این شما هستید که شخصیتهای برجسته آینده را به وجود می آورید. برای این مهم لازم است که از امروز برای رشد دانایی و آگاهی خود به واسطه مطالعه و انس با کتاب اقدامات موثری انجام دهید.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد در آینده شاهد معرفی شخصیتهای برجسته کشوری از روستای کردیان باشیم.

همچنین عباس حسن نژاد، فرماندار شهرستان باخرز نیز در این مراسم از خانواده خیر کتابخانه ساز کتابدار فقید مرحوم محسن قاسمی کردیانی برای احداث کتابخانه تقدیر و تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد این کتابخانه منشأ اثر رویدادهای موثر فرهنگی و فرصتی برای رشد و بالندگی افراد روستا شود.

گفتنی است، کتابخانه عمومی مرحوم محسن قاسمی کردیانی در زمینی به مساحت ۱۲۰ مترمربع و زیربنای ۱۰۶ مترمربع با بخشهای کودک، مخزن کتاب، سالن مطالعه توسط خانواده کتابدار فقید مرحوم محسن قاسمی کردیانی احداث و به مدت ۱۵ سال به نهاد کتابخانه های عمومی کشور واگذار شد.
شایان ذکر است، در پایان از خانواده خیر کتابخانه ساز مرحوم محسن قاسمی کردیانی تقدیر به عمل آمد.