مشهد پایگاه خبری روزگار-مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: شرکت‌ شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی دارای ۵۰ شهرک مصوب می‌باشد این شرکت تا به امروز بیش از ۵ هزار قرار داد امضا کرده است که حدود ۲ هزار قرار داد منجر به صدور پروانه بهره‌برداری شده‌ است.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی؛ “جعفر فرشچی طوسی ” در حاشیه نشست قرارگاه عملیاتی شهرکها و نواحی صنعتی استان، توضیح داد : ۲۳۰۰ طرح نیز در مرحله ساخت‌وساز می‌باشند‌ و برای بیش از ۸۰ هزار نفر اشتغال‌زایی صورت گرفته است. شایان ذکر است که بیش از ۷۵ درصد از واحدهای صنعتی ما به تصفیه‌خانه متصل هستند و در مجموع شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در سطح کشور از لحاظ اشتغالزایی،سرمایه‌گذاری و… در سطح مطلوبی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با بیان اینکه مسئله زمین و امکانات روز بنایی از گذشته تا کنون یکی از دغدغه‌های اصلی شهرک‌های صنعتی استان بوده است، گفت: خوشبختانه با کمک مسئولان ذی‌ربط موفق به پیگیری مباحث توسعه‌ای شهرک‌های موجود بوده‌ایم. همچنین درحال پیگیری اقدامات لازم برای واگذاری و بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۵ نیز هستیم.

فرشچی بیان کرد: با همکاری‌هایی که شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان‌رضوی با شرکت شهرک‌های صنعتی استان داشته است، در نهایت موفق به اخذ مصوبه تخصیص ۱۰۰ هکتار زمین برای شهرک صنعتی ماشین ابزار از شورای کارگروه زیربنایی استان شده‌ایم.

وی اضافه کرد: توسعه شهرک صنعتی توس و ایجاد چهارچوب فعالیتی آن در قالب صنایع های‌تک، کم‌آب‌بر، دانش بنیان و…، از جمله مسائلی است که شرکت شهرک‌های صنعتی استان در پی تحقق آن می باشد.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، افزایش هزینه‌های پرداختی آب‌ و برق، موضوعی است که اخیرا موجب نگرانی واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی شده، تصریح کرد: هرچند که رایزنی‌هایی در این خصوص با مسئولان ذی‌ربط انجام شده اما راهکاراندیشی درباره این مهم نیازمند مکاتبات جدی‌تری می‌باشد.

فرشچی تاکید کرد: هزینه هر لیتر جبرانی آب در گذشته بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان بود اما امروزه این هزینه برای شهرک‌های صنعتی حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود. همچنین، متوسط هزینه هر کیلووات برق نیز بین ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود که این هزینه‌ها نیز فشار مضاعفی بر شهرک‌های صنعتی وارد کرده است‌.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: ۵ درصد از اعتبارات استانی به شهرک‌های صنعتی تخصیص داده می‌شود که در استان ما حدود ۱.۲ درصد از این اعتبارات به شهرک‌های صنعتی تخصیص می یابد. این وضعیت نیازمند اصلاح می‌باشد.