مشهد پایگاه خبری روزگار-بازدید خبرنگاران ازبخش‌های مختلف هتل‌ها و مراکز اقامتی مشهد در راستای آشنایی بیشتر اهالی رسانه و خبرنگاران با انواع هتل‌ها و مراکز اقامتی و نحوه میزبانی از مهمانان در هر کدام از ‌آن‌ها  برگزار شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت : در این بازدید خبرنگاران به صورت کامل با اجرای تاسیسات گردشگری آشنا شدند.

یوسف بیدخوری با اشاره به برنامه‌های هفته گردشگری دراستان نیزاظهار داشت : برگزاری تور آشناسازی سرمایه‌گذاران با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان، افتتاح آنلاین پروژه‌های گردشگری، بازدید رایگان از موزه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی استان، تور تفریحی و گردشگری ویژه معلولان و بازدید بازنشستگان انی اداره کل از اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مرکز گردشگری کشاورزی و حضور در زورخانه از جمله برنامه‌های هفته گردشگری در استان بوده است.

وی با اشاره به تنوع واحدهای اقامتی در مشهد گفت: به دلیل فضای رقابتی که بین واحدهای اقامتی در مشهد وجود دارد و تعداد بالای این واحدها با کیفیت‌ترین و ارزان‌ترین خدمات اقامتی کشور در مشهد ارائه می‌شود.

بیدخوری ادامه داد : در فصل غیر پیک که مراکز اقامتی مشتری کمتری دارند برخی از آن‌ها تا ۵۰ درصد تخفیف می‌دهند.

مسئول کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به خدمت‌رسانی به زائران در دهه آخر صفر اظهار کرد: برای تامین اسکان زائران این دهه از چند ماه قبل اقدام شد و ظرفیتی حدود ۷۰۰ هزار نفر شب اقامت تامین شد که در دهه آخر صفر مشکلی در زمینه اقامت زائران نداشتیم.

بیدخوری تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی صورت گرفته در زمینه افزایش زائران طی سال‌های آینده به مراکز اقامتی جدید نیاز داریم که از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم در این زمینه ورود پیدا کنند.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان و رئیس کانون تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری خراسان رضوی در این نشست  با اشاره به اقدامات نظارتی دهه آخر صفر اظهار کرد: ۲۳ تیم نظارتی در دهه آخر صفر بر مراکز اقامتی نظارت داشت که با توجه به نظارت‌های دقیق و شبانه‌روزی در این دهه شکایت‌ها از مراکز اقامتی مشهد تقریبا به صفر رسید.

سیدمحمود مادرشاهیان با بیان این که مشهد در حال حاضر ۱۳۸ هزار تحت اقامتی و در برخی پیک‌ها بیش از ۵ میلیون زائر دارد، گفت: معتقدیم که شان زائر اسکان در کمپ و مراکز اسکان اضطراری نیست، باید سرمایه‌گذاران به سمت ساخت مرکز اقامتی هدایت و حمایت شوند.

مادرشاهیان با اشاره به هزینه ساخت‌ هتل‌ها و مراکز اقامتی افزود: در شرایطی اقتصادی فعلی، ساخت و بهره‌برداری هتل، مقرون به صرفه نیست، افرادی که اکنون در این زمینه فعال هستند یا فعال می‌شوند افرادی عاشق هستند که به خدمت به زائران امام رضا (ع) در این زمینه فعالیت می‌کنند.