مشهد پایگاه خبری روزگار-نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: با امام حسین (ع) بودن در دنیا و عرصه زندگی هزینه دارد و هزینه آن این است که فرد زندگی دنیایی را در راه زندگی انسانی بدهد.

آیت الله احمد علم الهدی  در اجتماع بزرگ “لبیک یا حسین (ع)” که در شهرک شهید رجایی برگزار شد؛ به تفسیر “لبیک یا حسین” پرداخت و بیان کرد: این جمله که به عنوان یک شعار در همه موارد چون مراسم ارادت و ابراز عشق به امام حسین (ع) و موارد حماسی برجسته انقلابی به آن متوسل می شویم، اگر به معنای آن توجه کردیم و با معرفت کامل گفتیم این شعار جمله ارزشمندی است که بر زبان ما جاری شده و اگر فقط لقلقه زبان باشد نه تنها شعار ارزشی نیست بلکه توهین به ساحت امام حسین (ع) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: شعار “لبیک یا حسین” به معنای اجابت دعوت سیدالشهدا (ع) است، تمام زنده بودن و حیات عاشورا همین دعوت است که از ۱۴۰۰ سال گذشته تا به امروز به گوش ما رسیده و ما نیز این دعوت را اجابت می کنیم.

وی اظهار داشت: روزی که امام حسین (ع) در ۸ ماه ذی الحجه از سرزمین منا حرکت کردند و حج خود را به عمره مبدل کردند، عده ای از حجاج علت را سوال می کردند، ایشان فرمودند: هر کس علت خروج ما را می خواهد بداند کنار مسجد تنعیم بیاید. در آنجا حضرت دعوت عمومی کردند و از آن زمان تا به امروز جریان عاشورای حسین (ع) و زنده بودن کربلای حسین ادامه دارد و ما آن دعوت اباعبدالله الحسین (ع) را لبیک و اجابت می کنیم.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه حضرت در کنار این مسجد خطبه کوتاهی داشتند وفرمودند:” من به نقطه ای می روم که گرگان گرسنه بیابان بند بند من را پاره می کنند و می درانند”، گفت: در واقع دعوت از اینجا شروع شد که حضرت فرمودند: ” هر کس حاضر است خون خود را در راه ما بدهد به کربلا بیاید و اگر این تصمیم را ندارد، برگردد”.

وی تصریح کرد: این دعوت تا به امروز ادامه دارد و ندای امام حسین (ع) بلند است که ای محرمی ها، عزادارها و سینه زن ها هر کدام حاضرید، تمام وجود خود را در راه ما بدهید، بیایید و اگر ندارید از ما جدا شوید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه شما خواهران برادران که لبیک یا حسین (ع) را شعار خود قرار دادید، یعنی دعوت امام حسین (ع) را اجابت کردید؛ افزود: در سه جا امام حسین (ع) مردم را به جان دادن و از خود گذشتن در راه حسین (ع) دعوت کرد، یکی در کنار این مسجد و دیگری زمانی که والی مدینه میخواست از حضرت بیعت بگیرد که امام حسین (ع) فرمودند: “این ذلت را نه خدا و نه پیامبر خدا و نه دامنی که در آن پرورش یافته ام می پذیرد در حالی که با ذلت خود را از مرگ نجات دهم.

وی دعوت سوم حضرت را مقابل صف ۱۲۰ نفر از یاران خود در صبح روز عاشورا عنوان کرد و گفت: امام حسین (ع) فرمودند: ای فرزندزادگان بزرگان صبر کنید، این مرگ پلی است که شما را از مصائب شما را نجات می دهد و شما را به بهشت های گسترده و نعمت های دائم و همیشگی می برد.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: معنای لبیک یا حسین یعنی که شما بتوانید زندگی مادی خود را برای زندگی انسانی از دست بدهید، لبیک یا حسین یعنی به خاطر پول و مقام و عیش زندگی نکنید، اگر زندگی انسانی را حفظ کنیم روح ما در نعمات الهی و بهشت قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: با امام حسین (ع) بودن در دنیا و عرصه زندگی هزینه دارد و هزینه آن، فدا کردن زندگی دنیایی در راه زندگی انسانی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: معنای مصداقی این جمله نیز این است که ما حاضریم مثل آنهایی که با امام بودند، باشیم و جان و فرزند و عزیزانمان و هر چه را که داریم در راه امام حسین(ع) بدهیم و پس نگیریم، این لبیک شما را به کربلا می برد و با یاران و شهدای کربلا همراه می‌کند.