مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-در حال حاضر هیچ بانوی خودسرپرست یا سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت در بهزیستی خراسان رضوی وجود ندارد و همه‌ی افراد واجد شرایط، تحت پوشش قرار گرفته‌اند.
به گفته معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی، بر اساس آخرین ارزیابی، ۱۶ هزار و ۸۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی هستند که نسبت به سال گذشته نزدیک به ۱۵۰۰ نفر افزایش داشته است.
شهره شاهرودی گفت: این در حالی است که حدود ۲ هزار نفر از افرادی که پیش از این تحت پوشش بوده‌اند از طریق بازتوانی، استقلال معیشتی، ازدواج و سایر روش‌های توانمندسازی، از پوشش بهزیستی خارج شده‌اند.
به گفته شاهرودی بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از این زنان از بیمه درمانی و بازنشستگی برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه در خصوص بیمه‌های تکمیلی زنان سرپرست خانوار، مذاکراتی با یکی از نهادهای حاکمیتی صورت گرفته است گفت: امیدواریم با همکاری این نهاد و تأمین اعتبار لازم از سوی آنها ۱۸۰ نفر از بانوان تحت پوشش که نیاز به درمان دارند را از بیمه‌ی تکمیلی درمان برخوردار کنیم.
شاهرودی گفت: متأسفانه به دلیل خشونت‌های خانگی، طلاق، استقلال زودهنگام دختران جوان و برخی رویدادهای طبیعی مانند بیوه شدن زنان به جهت فوت همسر، تعداد زنان سرپرست خانوار در حال افزایش است و امیدواریم اعتبارات مورد نیاز برای توانمندسازی این طیف وسیع، تأمین شود.
وی از نیکوکاران خواست همت و تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند و ادامه داد: اشتغال، استقلال اقتصادی، ازدواج، کارآفرینی و دانش‌آموختگی از روش های توانمندسازی و مستقل شدن این بانوان و جدا شدن آنها از پوشش سازمان‌های حمایتی است که خیرین عزیز می‌توانند با حمایت خود، شرایط این استقلال را فراهم کنند.