مشهد پایگاه خبری روزگار-افتتاحیه مرحله نهایی بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به میربانی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران دقایقی پیش با تلاوت «سیدمحمدجواد حسینی» قاری بین‌المللی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران؛ این دوره از مسابقات در سه رشته حفظ (۱، ۳، ۵، ۱۰، ۲۰ و ۳۰) و قرائت (تحقیق) و ترتیل با حضور ۱۹۸نفر شرکت کننده در دو نوبت صبح و عصر روز هشتم مردادماه در زائرسرای نفت مشهد مقدس برگزار می شود.

شایان ذکر است: سیدمحمد جواد حسینی، قاری بین‌المللی متولد ۱۳۶۲ و اهل شهر فریمان مشهد است. وی نفر اول مسابقات بین المللی قرآن کریم در سال ۸۸ می باشد.  وی قرائت قرآن را از دوران کودکی آغاز کرد و نخستین معلم و استادش بردار بزرگ‌تر او سیدحسن حسینی بود که مراحل روخوانی و روانخوانی و همچنین بخشی از تجوید را نزد وی آموخت و به صورت حرفه‌ای‌تر نیز صوت و لحن را خدمت استاد آقای مجتبی جاویدی آموخت و چند سالی در محضر استاد حاج سید مجتبی سادات فاطمی کسب فیض کرد.

گفتنی است: ۱۹۸نفر از برگزیدگان مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن کریم که در هشت منطقه برگزار شد، حائز رتبه برتر شدند و در مرحله نهایی در دو بخش برادران(۸۴نفر) و خواهران(۱۱۴نفر) و در سه رشته تحقیق(۳۶نفر)، ترتیل(۴۸نفر) و حفظ قرآن کریم(۱۱۴نفر)  به رقابت خواهند پرداخت.