مشهد پایگاه خبری روزگار-مشاور فرهنگی و مدیر ارتباطات آستان قدس رضوی گفت: حرم های ائمه دانشگاه، پناهگاه و درمانگاه است، افراد زیادی وقتی ناامید می شوند به امام معصوم پناه می برند و هر کس به این درمانگاه مراجعه کند داروهای شفابخشی که دیده نخواهد شد، عنایت می شود.

حجت الاسلام  عباس فرازی نیا  در مراسم تقدیر از زوجین منتخب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که در هتل مدینه الرضا برگزار شد؛ بیان کرد: در اعتقادات شیعی قائل به این موضوع هستیم که حرم های ائمه دانشگاه، پناهگاه و درمانگاه است لذا ما امام رضا (ع) رابه عنوان عالم آل محمد می شناسیم و حجت خدا و معصوم هستند.

عضو کمیسیون بررسی مدعیان شفایافتگان امام رضا (ع) با اشاره به داروی جامع امام رضا (ع)و امام کاظم (ع) در درمان بیماری ها به ویژه در ایام کرونا گفت: این حرم پناهگاه است، افراد زیادی وقتی ناامید می شوند به امام معصوم پناه می برند و درمانگاه نیز هست و هر کس به این درمانگاه مراجعه کند داروهای شفابخشی که دیده نمی شود عنایت می شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیونی در سال ۹۶ متشکل از پزشکان و قاضی و خادم برای بررسی پرونده های شفایافتگان حرم مطهر رضوی؛ اظهار داشت: بعد از تایید توسط همه اعضای کمیسیون، نقاره خانه های حضرت به صدا در می آیند.

حجت الاسلام فرازی نیا خطاب به زوج های جوان اظهار داشت: شما در  آغاز زندگی مشترک مشرف به زیارت امام مهربانی ها شدید، امام جواد (ع) فرمود: “هر کس درب خانه امام رضا(ع)  برود راضی بر می گردد” و برای اینکه خلق از خدا راضی شود و هم خدا از خلق راضی شود واسطه امام رضا (ع) هستند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دراین مراسم با اشاره به تشکیل باشگاه فرهنگی خانواده ، گفت: یکی از نتایج فعالیت های این باشگاه به عنوان اولین دستاورد جشن عقد آسمانی است.

سمیه اسماعیلی افزود: با توجه به شکل گیری قانون جوانی جمعیت دانشگاه بهشتی نیز به عنوان یکی از دانشگاههای طراز اول کشور قرارگاه جوانی جمعیت را تشکیل داد.

وی با بیان اینکه ماحصل تشکیل این کمیته تاسیس باشگاه فرهنگی خانواده بوده است، گفت:  در قالب این باشگاه برنامه هایی تدارک دیده شده است که یکی از نتایج فعالیت های این باشگاه به عنوان اولین دستاورد جشن عقد آسمانی است. در آن جشن قرعه کشی از میان ۱۴ زوج دانشجویان، کارمندان و اعضای هیئت علمی دانشگاه که در سال ۱۴۰۰ و ۴۰۱ عقد کردند، انجام شد.

اسماعیلی بیان کرد: یکی از نقاط ضعف همه دانشگاهها نداشتن اطلاعات منسجمی از متاهلین است که این باشگاه بانک اطلاعاتی را تشکیل می دهد و با جمع آوری اطلاعات، برای گروه هدف برنامه های منسجم تری داریم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در حوزه جوانی جمعیت خوابگاهی را در این دانشگاه اضافه خواهیم کرد؛ گفت: برنامه ویژه پایش نیز دیده شده تا سطح بینش و نگرش در رابطه با ازدواج بهنگام افزایش پیدا کند.

در پایان دو کتاب (خطابه های فقهی رهبری) و (فتاوای جدید فقهی مقام معظم رهبری) به این زوج ها هدیه گردید.