مشهد پایگاه خبری روزگار-رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: مرحله شهرستانی چهل ‌و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم از ۲۴ تیر آغاز و تا ۲۰ مرداد ادامه دارد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، جعفر حسینی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: رقابت ۲۳۱۷ متسابق از نقاط مختلف استان سراسر استان در مرحله شهرستانی چهل‌ و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی از ۲۴ تیرماه آغاز شده است و تا ۲۰ مردادماه ادامه دارد.
وی افزود: ۲۵ داور برادر و خواهر قضاوت این دور از مسابقات را در بخش غیر حضوری و حضوری بر عهده دارند.
وی ادامه داد: این دوره از مسابقات بر اساس شرایط و تعداد متسابقان در برخی از شهرستان‌ها به ‌صورت ویدئو کنفرانسی و در برخی به صورت حضوری و با تجمیع متسابقان چند شهرستان در یک شهرستان واحد برگزار می شود.
وی افزود: در بخش غیر حضوری داوری آن توسط داوران مستقر در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی صورت می گیرد.

حسینی اظهار کرد: ۱۳۹۰ بانو و ۹۲۷ آقا در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و تواشیح، هم‌خوانی و هم‌سرایی و اذان در این دوره از مسابقات ثبت‌ نام کرده‌اند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اضافه کرد: شهرستان مشهد با ثبت‌نام ۷۲۳ نفر بیشترین آمار را دارد و شهرستان‌های طرقبه شاندیز با ۲۴۸ نفر و کاشمر با ۱۹۱ نفر در جایگاه دوم و سوم قرار دارند، همچنین در این دوره از مسابقات ۱۷۸ متسابق از شهرستان نیشابور برای حضور در مرحله استانی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی بیان کرد: مرحله شهرستانی چهل ‌و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در مشهد از ۱۸ تا ۲۰ مردادماه برگزار می شود.