مشهد پایگاه خبری روزگار-معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان  در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: این استان به عنوان میزبان مسابقات ورزشی فرهنگیان کشور در بخش بانوان انتخاب شده است.

صفدر سلطانی افزود: این مسابقات با حضور زنان معلم و ورزشکار در سه رشته بدمینتون، والیبال و پینگ پنگ و با برگزاری مراسم افتتاحیه این مسابقات در جوار حرم رضوی، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات از ۲۸ تیرماه آغاز و برای مدت پنج روز ادامه خواهد یافت، افزود: ۹۰۰ نفر از بانوان فرهنگی شامل ورزشکار، مربی، سرپرست و عوامل داوری در این دوره از مسابقات حضور دارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه اکنون ۲.۵ سال پس از شیوع ویروس کرونا شاهد آغاز فعالیت‌های آموزشی مدارس به شکل حضوری هستیم، گفت: ظرفیت وجود بارگاه ملکوتی رضوی و زیرساختهای ورزشی مناسب از جمله عوامل موثر در انتخاب این استان به عنوان میزبان مسابقات ورزشی در بخش فرهنگیان و دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه مسابقات ورزشی دانش آموزان در ۱۷ رشته ورزشی در ۲ حوزه دختران و پسران در مراحل استانی و منطقه ای ۱۳ تا ۲۴ تیرماه در استان برگزار شد، ادامه داد: سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز استان در مسابقات ورزشی مزبور شرکت کردند.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد نشاط ، شادابی و سلامتی میان دانش آموزان و نیز معرفی استعدادهای برتر ورزش دانش آموزی به سطوح کشوری و بین المللی عنوان کرد و گفت: ۱۷ رشته ورزشی مورد رقابت در این مسابقات مطابق با برگزاری مسابقات در مرحله کشوری انتخاب شده است.

سلطانی با بیان اینکه در بخش کشوری این دوره از مسابقات دانش آموزی نیز خراسان رضوی میزبان رقابتها در ۲ رشته ورزشی با حضور دانش آموزان از سراسر کشور است، ادامه داد: شروع مسابقات ملی دانش آموزان از چهارم مردادماه امسال در مشهدالرضا(ع) در ۲ رشته کشتی آزاد و فرنگی کلید می‌خورد که هزار و ۲۶ نفر کشتی‌گیر، عوامل اجرایی، فنی و داوران در این دوره حضور خواهند داشت.

وی بیان کرد: مسابقات ورزشی دانش آموزان در سایر رشته‌ها نیز در استانهای دیگر کشور شامل چهارمحال و بختیاری، البزر، اصفهان و تهران برگزار می‌گردد که تا شهریورماه ادامه می‌یابد.

وی افزود: ۴۰۰ نفر از دانش آموزان ورزشکار خراسان رضوی در ۱۷ رشته مسابقات ورزشی دانش آموزی شرکت خواهند کرد.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دانش آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را شامل می شوند.