جلسه مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام ذوب آهن اصفهان شنبه ۲۵ تیرماه ، با حضور بیش از ۷۳ درصد سهامداران و نمایندگان صاحبان سهام شرکت ، اعضای هیات مدیره، نماینده موسسه حسابرسی و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و تعدادی از دیگر مسئولین این شرکت ، در سالن تشریفات روابط عمومی برگزار گردید.

مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در ارائه گزارش به هیات مدیره گفت: این شرکت به عنوان تولید کننده مقاطع ساختمانی مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا، این مقاطع کیفی را برای استفاده در زیرساخت های کشور در بخش های گوناگون تولید می کند.

ذوب آهن اصفهان،دارنده رتبه سوم تولید فولاد خام

وی افزود : این شرکت با تولید ۲ میلیون و ۴۸۹  هزار تن فولاد خام در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سایر رقبا از منظر تولید فولاد خام، رتبه سوم را در کشور دارد و در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ رشد همه شرکت ها به جزء ذوب آهن منفی بوده است و این شرکت مادر صنعتی رشد ۵ درصدی تولید فولاد خام را به همت تلاشگران ثبت نمود.

تیرآهن سهم ۶۴ درصدی در سبد تولید ذوب آهن دارد

این مقام مسئول بیان کرد : در سبد تولید محصولات ذوب آهن،تیرآهن سهم تولید ۶۴ درصدی دارد و در بخش صادرات نیز ۵۶ درصد از سهم صادرات شرکت را از آن خود نموده است لذا تولید و توسعه انوع تیرآهن ها در سایزهای مختلف در دستور کار قرار دارد.

ذوب آهن روی ریل پیشتازی تولید

مهندس رخصتی گفت : طی سه سال اخیر از سال ۹۸ تا سال ۱۴۰۰،تولید تمامی محصولات در شرکت از جمله کک به عنوان یک محصول میانی تا شمش و محصولات نوردی رو به افزایش بوده است.

ساخت یک میلیون واحد مسکونی فرصت مغتنمی برای تولید کننده مقاطع ساختمانی استاندارد

وی فرصت های پیش روی شرکت را نیز چنین برشمرد :آغاز نهضت ملی مسکن توسط دولت خدمتگزار و ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال برای ذوب آهن اصفهان که تولید کننده مقاطع ساختمانی است یک نقطه قوت بسیار مهم به شمار می رود، امکان تامین نسبی بخشی از  مواد اولیه و انرژی در داخل کشور،توسعه تکنولوژی در صنعت فولاد و امکان کاهش هزینه های تولید،هدف گذاری دولت در توسعه شبکه حمل و نقل ریلی کشور،تغییرالگوی مصرف از ورق به مقاطع سنگین و انتقال نماد از فرابورس به بورس و استفاده از معافیت های مالیاتی و ابزارهای تامین مالی .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در ادامه به تشریح نقاط قوت شرکت نیز به شرح ذیل پرداخت : اعتبار و برند شرکت در بازارهای داخلی و بین المللی،وجود زنجیره کامل تولید فولاد،تولید فولاد خام تمیز،توانمندی در تولید محصولات متنوع با کیفیت بالا،وجود زیرساخت های لازم برای توسعه و سرمایه گذاری،تامین بخشی از منابع انرژی مورد نیاز(برق و گاز سوختنی) در داخل شرکت ، بهره گیری از کمیته های تخصصی و اتاق های فکر جهت رصد مستمر  فضای کسب و کار و ارایه سیاست های راهبردی .

 

وی در خصوص محدودیت های موجود نیز گفت : نامتوازن بودن بودن خط تولید در کک سازی و فولادسازی از جمله محدودیت ها است. قابلیت تولید ۳ میلیون و ششصد هزار تن چدن در بالا دست خط وجود دارد و در نوردها نیز قابلیت تولید مقاطع وجود دارد در میانه فولادسازی وجود دارد که قابلیت جذب این میزان از چدن را ندارد که با تاکید هلدینگ صدرتامین و برنامه های مصوب شده به سمت جذب حداکثری چدن در کوتاه مدت و تبدیل آن به فولاد که ارزش افزوده بالایی دارد،حرکت می کنیم.