مشهد پایگاه خبری روزگار-جانشین مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت : مساحت کل شهرک صنعتی ۵مشهد۱۴۴۸ هکتار، مساحت عملیاتی آن ۲۰۰ هکتار و برای مساحت صنعتی آن ۱۲۰ هکتار پیش بینی شده است.

جعفر فرشچی درحاشیه بازدید استاندار و معاونین و مدیران کل دستگاههای خدمات رسان ، اضافه کرد: این شهرک در نخستین مرحله از بهره برداری به حداقل ۱.۳ میلیون مترمکعب آب کیفی از محل تصفیه خانه آب شماره ۳ سد دوستی تا محل شهرک برای اجرای خط انتقال به طول ۱۵ کیلومتر نیازمند است و نیز ۲.۷ میلیون مترمکعب آب باقی‌ مانده نیز باید از محل آب‌های زیرزمینی منطقه در قالب چاه به شرکت شهرک‌های صنعتی استان اختصاص یابد.

وی افزود : فراهم آوردن امکانات زیربنایی و رفع موانع و مشکلات زیرساختی با رویکرد حمایت ویژه از فضای کسب و کار واحدهای تولیدی دانش‌بنیان و اشتغال آفرین از اولویت‌های اصلی و رسالت مهم شرکت شهرکهای صنعتی استان میباشد.

جانشین مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گمرک مطهری و خط ریلی را از مزایای ویژه شهرک صنعتی شماره ۵ مشهد برشمرد و گفت: این شهرک تا سه هزار هکتار قابلیت توسعه دارد و وجود ۱۵۵ معارض شناسایی شده در اراضی این شهرک، مانع انجام عملیات آماده سازی آن شده بود که رفع این موضوع در حال پیگیری و حل شدن است.

فرشچی ، در انتها خاطر نشان کرد : در مجموع با تأمین اعتبار از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی  و شرکت‌های آب و برق و همچنین کمک‌های اعتباری خراسان رضوی، با همیاری دستگاههای خدمات رسان وتسریع در رفع متصرفین موجود  با تکمیل زیرساخت‌های اراضی فاز اول این مجموعه، وسیع‌ترین شهرک صنعتی استان خراسان رضوی به زودی واگذاری اراضی مرحله نخست از بهره برداری شهرک صنعتی شماره ۵ به متقاضیان و سرمایه گذاران صنعتی آغاز می‌شود.