مشهد پایگاه خبری روزگار-همزمان با روز قدس  تعدادی از سازه های تبلیغاتی سطح شهر مشهد به معرفی کتاب با موضوع ” روز قدس ” اختصاص یافت.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از اجرایی شدن طرح اکران تصاویر کتاب‌های نویسندگان مطرح کشور و  بین الملل در فضاهای تبلیغات محیطی شهر به مناسبت روز قدس خبرداد و گفت : قرار است این طرح ادامه داشته باشد و به مناسبت های مختلف در شهر اکران گردد.

جلیل سروری ادامه داد:  در این برنامه تابلوهای تبلیغاتی فرهنگی به اکران طرح روی جلد کتاب‌های معروف و شناخته شده، اختصاص پیدا کرده است تا به این ترتیب فضاهای شهری با این روز و مناسبت هماهنگ و همچنین گامی در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی برداشته شود .

وی افزود : تصاویری که در تابلوها به تصویر در آمده است ، طرح جلد کتاب‌ها از نویسنده‌های معروف و شناخته شده در حوزه‌های مختلف است که  در سطح شهر اکران شده است و در برخی از آنها جمله‌ای معروف از آن کتاب یا نویسنده به صورتی که قابل مطالعه باشد، قرار گرفته است.

وی تاکید کرد : طرح جلد کتاب‌ها ی ” فلسطین” از منظر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب ،کتاب «کاپوچینو در رام الله»، نوشته سعاد امیری، کتاب “زخم داوود ” اثر سوزان ابوالهوی، کتاب” جایی که خیابان‌ها نام داشت”اثر رنده عبدالفتاح  در معرض نمایش قرار می گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: این فعالیت فرهنگی با همکاری سازمان فرهنگی وتفریحی شهرداری مشهد و معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ‌اجرا می شود .

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات این معاونت زیباسازی فضاهای عمومی با اتفاقات و مناسبت های اجتماعی، مذهبی، ملی و فرهنگی است ، افزود : با معرفی کتاب‌های معروف از نویسندگان شناخته شده تلاش کردیم تا فضای شهر و شهروندان  را با کتاب و کتابخوانی همراه کنیم.