مشهد پایگاه خبری روزگار-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: خبرنگاران می‌توانند با قلم هنرمندانه خود امیدبخشی در بین مردم که رهبر معظم انقلاب و دولت مردمی بر آن تاکید دارند را گسترش دهند.

محمد حسین‌زاده در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز مشهد، افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی همچون لوکوموتیو امید بخشی است که سایر رسانه‌های استان را به دنبال خود می‌کشد.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی توسط مدیران، گفت: رسانه‌ها با هنرمندی خود می‌توانند حساسیت دست اندرکاران را نسبت به مطالبات مردمی جلب کنند تا موارد دیده نشده، مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت امیدآفرینی در جامعه، بیان کرد: خبرنگاران می‌توانند با قلم هنرمندانه خود امیدبخشی در بین مردم که رهبر معظم انقلاب و دولت مردمی بر آن تاکید دارند را  گسترش دهند.

وی گفت: بسیاری از دستگاهها نقاط قوت بسیاری دارند و گامهای بزرگی نیز برای حل مشکلات کشور و مردم برداشته‌اند، ولی نمی‌دانند چگونه عملکرد خود را به اطلاع جامعه برسانند که مدیران باید ضمن آشنایی با رسانه‌ها، سواد رسانه‌ای را نیز بدانند تا ارتباط درستی بین دستگاه‌ مربوطه و رسانه‌ها برقرار شود.

حسین زاده افزود: مشکلات کشورمان را امید حل می‌کند و این در حالی است که در کشور ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که با توجه به آنها می‌توان اقدامات بسیار خوبی را برای ایران رقم زد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: رسانه‌های بیگانه به دنبال مطرح کردن نقاط منفی با هدف از بین بردن امید مردم هستند، حال آنکه اتفاق‌های بسیار خوبی نیز در کشور رخ داده است و کمتر به اطلاع مردم رسانده می‌شود.

حسین زاده گفت: گاهی مطالبی که از سوی رسانه‌ها منتشر می‌شود، مورد بهره‌برداری رسانه‌های معاند قرار می‌گیرد و باید رسانه‌ها با دقّت بیشتر مطالب خود را منتشر کنند.

وی با تاکید به اینکه خراسان رضوی بعد از تهران از نظر  پهنه جمعیتی بزرگترین استان است، افزود: اتفاق‌ها و تحولات مختلفی که در این سرزمین رخ می‌دهد، زیر ذره‌بین رسانه‌های داخلی و خارجی است که با تلاش رسانه‌ها بسیاری از مشکلات استان قابل پیگیری و حل شدن است.

وی با اشاره به هیجدهمین سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به خراسان رضوی، بیان کرد: در این سفر رقم ۲۶ هزار میلیارد تومان برای کل استان جذب شد که می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات استان و همچنین زائران بارگاه منور رضوی باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به همراه معاون فرهنگی‌رسانه‌ای خود امروز، با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان ضمن بازدید با رییس و خبرنگاران این مرکز گفت و گو کرد.