مشهد پایگاه خبری روزگار-معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگراندر مراسم بزرگداشت شهید «حجت الاسلام محمد اصلانی سناجردی» گفت: خداوند اخلاص شهیدان اصلانی و دارائی را به عالم نشان داد و یادآوری کرد پرچم‌داری وحدت، دفاع از خط امامت و ولایت و اسلام ناب بجای اسلام انحرافی جهاد امروز است.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این مراسم با اشاره به مسئولیت‌های انسانی، گفت: انسان مسئولیت پذیرفته و با خدای رحمان پیمان بسته و برای وفای به عهد به دنیا قدم گذاشته است و از بین همه انسان‌ها تنها عده‌ای به عهد خود وفا می‌کنند و بقیه درصدی عهدشکنی دارند بنابراین به جز اهل ایمان و عمل صالح و اهل توصیه به صبر بقیه در خسران عظیم هستند.

معاون رئیس جمهور افزود: شخصیت والای دو شهید والامقام و برادر مجروح آنها نمونه حقیقی از این عناصر هستند و خداوند در هر دوره‌ای نمونه‌ای از شهید «اصلانی» و «دارائی» را قرار می‌دهد که اگر در قیامت بهانه‌گیری کردیم و شرایط را مطرح کردیم به ما گفته شود این شهدا با شما در همان دوران و بین شما زندگی کردند در حالی که مشکلات آنها بیشتر از شما بود و ثروت مادی نداشتند و قلب بخشنده و فهم درست از دنیا، آن‌ها را بی‌نیاز کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان ویژگی‌های شهید حجت الاسلام اصلانی گفت: این شهدا دغدغه دین و دستگیری از مردم داشتند و حفظ دینداری و منحرف نشدن مردم برای آنها بسیار مهم بود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به سخن شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه «اگر کسی شهید زندگی کند شهادت به سراغ او خواهد آمد» گفت: شهادت در حرم مطهر امام رضا (ع) در ماه مبارک رمضان و با زبان روزه به سراغ این شهدای عزیز آمد و اینگونه این شهدا را به عالم معرفی کرد. این شهدا به دنبال دیده شدن نبودند و خداوند آنها را به مردم نشان داد تا مسیر درست تشخیص داده شود و بدانیم امروز جهاد در کدام سنگر معنا دارد و دشمن در سنگر جهالت، ایجاد تفرقه و قومیت‌گرایی علیه ما می‌جنگد.

وی در تشریح ویژگی‌های سنگر جهاد در شرایط امروز گفت: پرچم‌داری وحدت، دفاع از خط امامت و ولایت و دفاع از اسلام ناب بجای اسلام انحرافی جهاد امروز است. این شهدا به اندازه‌ای مخلص بودند که خداوند اخلاص آنها را به عالم نشان داد. این عزیزان در حاشیه شهر مشهد در حال مجاهدت بودند و وظیفه برادران دیگر و عموم مردم مشهد امروز سنگین‌تر شد و امیدواریم همه به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

معاون رئیس جمهور با ابلاغ سلام رئیس جمهور به خانواده شهدای این حادثه تروریستی تأکید کرد: دشمن از فعالیت‌های این شهدا عصبانی بود چون آنها مقابل طراحی و نقشه‌های دشمن ایستادند و دولت و بنیاد شهید و امور ایثارگران خود را مدیون این عزیزان می‌دانند و امیدواریم به وظایف خود در پاسداشت یاد و نام آنها و همچنین خدمت رسانی به خانواده این عزیزان عمل کنیم.