مشهد پایگاه خبری روزگار-رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد، نامگذاری ولادت حضرت جوادالائمه(ع) به عنوان روز پسر در تقویم مصوب شد.
حجت‌الاسلام حسن منصوریان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نامگذاری ولادت حضرت جوادالائمه(ع) به عنوان روز پسر در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد به تصویب رسید و مراحل قانونی برای ثبت در تقویم ملی را طی می‌کند.
وی تصریح کرد: در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد که با حضور مدیران شهری برگزار شد پیرامون پیشنهاد “ثبت روز ملی پسر به مناسبت میلاد حضرت جوادالائمه(ع)” بررسی شد و تبادل نظر لازم در این خصوص صورت پذیرفت.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه نامه نگاری با رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی صورت می‌گیرد تا سایر مراحل تصویب و ثبت در تقویم طی شود، خاطرنشان کرد: انتخاب ولادت حضرت جوادالائمه(ع) به عنوان روز «پسر» به صورت علمی و پژوهشی مورد بررسی قرار گرفته و موافقت کارشناسان، شخصیت‌های برجسته سیاسی و مذهبی استان و کشور و مردم را نیز اخذ کرده است.
منصوریان تأکید کرد: معتقدیم که هر دختری باید بزرگ شده و به زنی عفیفه و پاکدامن تبدیل گردد و در کنار آن هر پسری نیز باید بزرگ شود تا به مردی شرافتمند و صادق تبدیل شود و بتواند در راه حیاتی برای خانواده، جامعه، ملت خود سهیم باشد و بتواند جهان را به مکانی بهتر برای پسران و دختران در همه جا تبدیل کند.