مشهد پایگاه خبری روزگار -مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ خودرو عمومی در این استان به صورت رایگان گازسوز شده‌اند و ۷۰۰ خودرو نیز در نوبت گازسوز شدن قرار دارند.

علی اصغر اصغری افزود: ۵۰ کارگاه مجاز در استان برای دوگانه‌سوز کردن خودروها فعال هستند که از این تعداد ۱۸ کارگاه اقدامات مربوط به گازسوز کردن خودروهای عمومی را به رایگان انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه نامنویسی متقاضیان گازسوز کردن خودروها از اواخر اردیبهشت پارسال آغاز شده است، ادامه داد: متقاضیان دریافت این خدمات، باید برای ثبت نام به سامانه اطلاعات جامع خودروهای دوگانه سوز کشور به نشانی gcr.niopdc.ir مراجعه و کد ملی، شماره تلفن همراه و سایر مشخصات خود را ثبت و نزدیکترین کارگاه و زمان مراجعه را انتخاب کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی همچنین با اشاره به مصرف ۵۲ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۲۸۵ متر مکعب سوخت سی. ان. جی در دیماه امسال اظهار داشت: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه پارسال، که ۴۸ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۶۶۱ متر مکعب بوده، نشانگر افزایش ۹ درصدی مصرف سی ان جی است.

اصغری گفت: رشد و توسعه صنعت سی.ان.جی به عنوان سوخت ملی کشور، معیاری برای رشد و توسعه اقتصادی و زیست محیطی هر منطقه محسوب می‌شود و رواج مصرف سی.ان.جی در شهرها و روستاها، در کاهش آلودگی هوا و ایجاد هوای پاک موثر خواهد بود.

شایان ذکر است:۱۳۸ جایگاه سوخت سی. ان. جی در منطقه خراسان رضوی خدمت رسانی می‌کنند.