مشهد پایگاه خبری روزگار-معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: تولیدکنندگان بویژه شرکتهای دانش بنیان که نسبت به افزایش داخلی سازی قطعات و کالاهای وارداتی پیش رو باشند مورد حمایت بویژه حمایت مالی این سازمان قرار می گیرند.
“علی رسولیان” جمعه شب در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی  صنعت، معدن و فلزات افزود: این نمایشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که ایران کشوری معدن خیز بوده و یکی از سیاستهای مهم دولت نیز توسعه صنایع معدنی و افزایش اکتشافات جدید معدنی است و وزارت صمت با یک برنامه منسجم مبتنی بر ظرفیتهای داخلی به این سمت و سو حرکت می کند.
وی بیان کرد: نیاز بالایی در کشور برای تولیدات بخش صنعتی و فلزی وجود دارد، افزون بر این بازارهای خوبی در کشورهای همسایه ایران برای این نوع تولیدات مهیا است و برگزاری این نمایشگاه و نمایش قابلیتهای صنعتی و معدنی کشور می تواند به افزایش صادرات، تولید داخلی و توان اقتصادی کشور کمک شایانی کند.
وی اظهار داشت: خوشبختانه شرکتهای خوبی بویژه شرکتهای دانشگاه در نمایشگاه صنعت، معدن و فلزات مشهد حضور یافته اند بویژه تولیدکنندگان حوزه صنایع معدنی از جمله فولاد، دوربین های مداربسته و سایر فناوریهای نوین که از توان بالایی برخوردار بودند، قابلیتهای ارزنده ای از خود را در این نمایشگاه در معرض بازدید عمومی قرار داده بودند.
معاون وزیر صمت با اظهار خرسندی از تلاش شرکتهای دانش بنیانی که نسبت به افزایش عمق داخلی سازی کالاهای وارداتی اهتمام داشتند، گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از این نوع شرکتها حمایت کرده و حتی منابع مالی در اختیارشان قرار می دهد.
رسولیان در پاسخ به سوالی در خصوص نوع حمایت سازمان صنایع کوچک از حضور تولیدکنندگان داخلی در نمایشگاه های خارجی از کشور گفت: از نمایشگاه هایی که مورد حمایت ما باشد و بتواند صادرات تولیدات داخلی را افزایش دهد یا به توسعه فناوری داخلی  کمک کند، حمایت کرده و ۸۰ درصد از هزینه های حضور آنها در نمایشگاه های خارج از کشور را تامین می کنیم.