مشهد پایگاه خبری روزگار -مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به سویه های مختلف کرونا و ارائه اقدامات متناسب با فرمان مقام معظم رهبری اظهار کرد: با اجرای رزمایش‌های مختلف مواسات و همدلی فرهنگ نوعدوستی که متاثر از دین است، تقویت و پیوندهای اجتماعی مستحکم تر شد.

سلم آبادی در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: اکنون این نهاد در استان از ۲۱۲ هزار خانوار حمایت می کند که ، ۱۷۷ هزار خانوار معیشت بگیر هستند.

وی ادامه داد: خانوارهای معیشت بگیر شامل ۸۴ هزار خانواده شهری و مابقی روستایی هستند.

وی، از ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان خبر داد و گفت: در حاشیه مشهد ۶۰۰ واحد مسکونی، ۲۰۰ واحد در رشتخوار و ۱۰۰ واحد دیگر در سبزوار ساخته می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی اعلام کرد: اکنون ۳هزار و ۲۳۹ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش در خراسان رضوی درحال ساخت است که ۴۶۱ واحد تحویل داده شده و ۲ هزار و ۷۷۸ واحد نیز تا پایان سال به سرانجام می‌رسد.

سلم آبادی از ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده ها با اعطای تسهیلات از  ۳ منبع اعتباری گفت و افزود: اعتبارات در این بخش ۷۰۳ میلیارد تومان است که تاکنون ۶۹۰ تومان وصول و به مجریان طرح های اشتغال کمیته امداد پرداخت شده است.

وی درآمد کمیته امداد را شامل اعتبارات دولتی و مشارکت‌های مردمی دانست و اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۷۶۲ یتیم و ۲۴ هزار فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد خراسان رضوی هستند که ۱۱۵ هزار حامی از  این فرزندان حمایت می کنند.

سلم آبادی گفت: در ۱۰ ماهه  امسال از ۴۵۰ صندوق صدقه خانگی و ۱۹ هزار و ۷۰۰ صندوق در معابر، ۲۵ میلیارد تومان صدقه جمع آوری شده است.

وی به شیوه های نوین پرداخت اشاره داشت و افزود: خوشبختانه برای پرداخت صدقه با استفاده از کد (کیو آر) ۵۶۰ هزار مشترک جدید جذب شده اند.

مدیرکل کمیته امدادخراسان رضوی از هزینه کرد زکات در محل با نظارت شورای زکات خبر داد و افزود: در ۱۰ ماهه امسال، ۱۱۷ میلیارد تومان از شهرها و روستاهای استان زکات جمع آوری شده که توسط خود مردم و خیران، صرف تامین جهیزیه، کمک معیشت و درمان خانواده های نیازمند شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: در بحث درمان، مددجویان کمیته امداد نیازمند حمایت مردم هستند، اکنون ۴ هزار و ۳۲۰ بیمار صعب العلاج و ۲۳۰۰ بیمار زمینگیر در استان تحت حمایت کمیته امداد استان هستند.