مشهد پایگاه خبری روزگار -در آیین اختتامیه جایزه مسئولیت پذیری اجتماعی مدیریت، شرکت ایران خودرو خراسان، تندیس برنزی مسئولیت پذیری اجتماعی را اخذ کرد.

آیین پایانی جایزه مسئولیت پذیری اجتماعی مدیریت، توسط انجمن مدیریت ایران در سالن همایش خاتم تهران برگزار شد. در این مراسم شرکت ایران خودرو خراسان به عنوان تنها نماینده استان خراسان رضوی موفق به کسب تندیس برنزی مسئولیت پذیری اجتماعی مدیریت شد.

بیژن زاهدی فرد مدیر عامل شرکت ایران خودرو خراسان در پی کسب این موفقیت گفت: همه مسئولان و مدیران باید در ابتدا امور جاری سازمان خود را برنامه ریزی دقیق نموده و با تعریف و تدوین سیستم های کاری مناسب انجام امور را با تفویض اختیارات به زیرمجموعه واگذار نمایند و پس از آن با شناخت محیط پیرامون به مسئولیت های اجتماعی خود بپردازند.

وی ادامه داد: مسئولیت های اجتماعی از کارکنان سازمان آغاز می شود و به مباحث محیط زیستی از قبیل خاک، آب و هوا را نیز شامل می شود اما این ها مباحث تعریف شده ای هستند و در کنار این ها مباحثی هم وجود دارد که نیاز به شناخت و برنامه ریزی دارد.

وی گفت : خیلی از این مباحث کیفی هستند و قابل اندازه گیری نیستند و می شود با تعریف سیستم هایی از قبیل همین برنامه ها با ارائه آمار و اطلاعات در حوزه مسوولیت های اجتماعی شور و اشتیاق ایجاد کرد تا فرهنگ توجه به مسوولیت های اجتماعی در کشور نهادینه شود.

انجمن مدیریت ایران هرساله نسبت به اجرای فرآیند ارزیابی سازمان ها اقدام می نماید، ایران خودرو خراسان برای نخستین بار امسال در ششمین دوره جایزه مسئولیت پذیری اجتماعی مدیریت حضور داشت و توانست تندیس برنزی این رقابت را دریافت کند.

کمیته علمی راهبردی انجمن مدیریت ایران این جایزه را بر اساس بومی سازی مدل کارول(Carol) مورد ارزیابی قرار داده است. ساختار مدل متشکل از ۵ معیار اصلی و ۲۶ زیر معیار می‌باشد که معیارهای اصلی این ارزیابی عبارتند از: مسئولیت اجتماعی مدیریت بنگاه، مسئولیت های مالی و اقتصادی، مسئولیت های قانونی، مسئولیت های اخلاقی، مسئولیت های داوطلبانه و بشر دوستانه، که در این معیار ها فعالیت های شرکت ایران خودرو خراسان قابل توجه و مطلوب ارزیابی شده است.

لازم به ذکر است در این دوره هیچ کدام از شرکت کنندگان موفق به کسب لوح زرین جایزه مسئولیت اجتماعی نشدند و انجمن مدیریت ایران در این دوره تنها دو لوح نقره ای و برنزی اهدا کرد.