مشهد پایگاه خبری روزگار-نشست تخصصی مد و لباس خراسان رضوی با حضور مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ،معاون نظارت و ارزیابی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور  و طراحان و فعالان حوزه مد و لباس  استان در مجتمع امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.

در این نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اتفاقات خوب و مبارکی در حوزه مد و لباس در فضای قانونی کشور رقم خورده است.

محمد حسین زاده افزود :ما به عنوان حوزه حاکمیت باید در این راه هدایت گر، تسهیل گر و تقویت کننده فعالیت ها باشیم تا بتوانیم هویت اصلی ایرانی اسلامی را از طریق لباس نهادینه کنیم.

وی ادامه داد:مقوله مد و لباس فقط مختص بانوان نیست و باید در حوزه لباس کودکان و آقایان نیز وارد شویم.

معاون نظارت و ارزشیابی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این نشست  گفت : در دوره جدید بحث مد و لباس جدی تر شده است و مداخله در بازار و حمایت از تولید کنندگان در دستور کار قرار دارد تا مردم بتوانند لباس با کیفیت خوب و  از طراح ایرانی تهیه کنند.

مهدی پور افزود:در نظر است نمایشگاه مد و لباس فجر امسال در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ همزمان با نمایشگاه کتاب تهران برگزار شود و با صنعت و مراکز تولید مرتبط شود.

وی  با اشاره به تاثیر بلاکچین ها و ارزهای دیجیتال در اقتصاد تاکید کرد : در حوزه مد ولباس نیز نباید از این مقوله غافل شویم و می بایست از هم اکنون برای ورود اقتصاد دیجیتال به حوزه مد و لباس برنامه ریزی کنیم.

معاون نظارت و ارزشیابی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اظهار داشت: شرکت در نمایشگاه‌های دائمی و گرفتن گواهینامه حضور، استفاده سلبریتی ها از لباس های طراحی شده توسط طراحان ایرانی در فضای رسانه‌ای کشور از جمله معیارهای سطح بندی طراحان می باشد.