مشهد پایگاه خبری روزگار-مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: در راستای معافیتهای مالیاتی و تخفیف قیمتی در مناطق محروم، ۷۷ واحد صنعتی با اشتغال یکهزار و ۷۸ نفر و سرمایه گذاری یکهزار و ۴۴۰ میلیارد ریال در شهرکها و نواحی صنعتی محروم استان که فاقد تقاضای کافی هستند، به بهره برداری رسیده است.

علی بهرامی زاده با اشاره به لزوم توجه ویژه به نواحی کمتر توسعه یافته افزود : فعالیتهای حمایتی در مناطق محروم استان را شامل برنامه های تمرکز زدایی صنعتی با حمایت از سرمایه گذاری در این منطقه ها، انعقاد تفاهم نامه با چهار دستگاه اجرایی، احیای واحدهای راکد با برنامه های پایدار ، رفع موانع تعیین تکلیف قراردادهای اراضی راکد و ایجاد شهرکهای صنعتی غیردولتی برشمرد.

رئیس هیأت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه های ویژه احیا و ارتقای ظرفیت از ۳۲۴ واحد صنعتی راکد تاکنون ۱۱۰ واحد به چرخه تولید بازگشته اند و استان در زمره رتبه های برتر کشور در احیای واحدهای راکد است، ۶۲ درصد واحدهای راکد قابلیت احیا دارند.

وی ادامه داد: به منظور تسهیل در توسعه کسب و کارها در جهت توسعه اشتغال در حوزه صنایع کوچک و نیز پیرو مصوبه کمیته پشتیبانی و مانع زدایی و کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک استان، شرایط استقرار ۴۳۰ قطعه کارگاهی در برخی از شهرکهای صنعتی استان پیش بینی شده است.

بهرامی زاده با توجه به افزایش تقاضا در بخش صنعت استان ، کمبود و تامین آب در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی در سال جاری اشاره و بیان کرد: تاکنون ۹۱۶ لیتر بر ثانیه (تامین ۶۷ درصد آب مورد نیاز) برای شهرکها و نواحی صنعتی استان تامین شده که نسبت به سال قبل به میزان تامین ۹۰۷ لیتر بر ثانیه، رشد محسوسی داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در پایان اعلام کرد : یکی از برنامه های حمایتی مهم این شرکت در مناطق محروم و در کل، توسعه شرکتهای دانش بنیان و ارایه خدمات به این شرکتها است، در این راستا امسال و سال آتی