مشهد پایگاه خبری روزگار -رئیس پلیس فتای خراسان رضوی در نشست مشترک با مسئولین آموزش و پرورش استان تاکید کرد:با وجود ظرفیت ها و قابلیت های مناسب سامانه نشاط تاکید می گردد به ویژه در حوزه های آموزشی از پیام رسان های خارجی استفاده نشود.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان در نشست مشترک با مدیر کل و مسئولین آموزش و پرورش استان با محوریت پیشگیری از آسیب های فضای مجازی با اشاره به تغییرات عمده و اساسی فضای مجازی در طول چند سال اخیر عنوان کرد : ضریب نفوذ اینترنت در کشور با شیوع کرونا با رشد بالایی روبرو بود و در حال حاضر این رقم به طور میانگین در سطح کشور به ۹۴ درصد رسیده است.

وی ادامه داد :  بر اساس نتایج بدست آمده از پژوهش انجام شده در هفت کلان شهر  کشور به طور میانگین ۸۸ درصد فعالیت‌های روزانه افراد در بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام می شود.

جهانشیری با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷ هزار فارغ التحصیل رشته های IT در استان خراسان رضوی حضور دارند خاطر نشان کرد : تعاملات بسیار خوبی فی‌مابین آموزش و پرورش و پلیس فتای استان شکل گرفته و در حوزه تولید محتوا و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی ریل گذاری درستی انجام شده و بهره برداری مناسبی صورت پذیرفته است.

رئیس پلیس فتای استان همچنین با اشاره به برگزاری پویش کودکان سایبری با هدف فرهنگ سازی در این حوزه با همکاری آموزش و پرورش تاکید کرد : با وجود ظرفیت ها و قابلیت های مناسب  سامانه شاد تاکید می گردد به ویژه در حوزه های آموزشی از پیام رسان های خارجی استفاده نشود.