مشهد پایگاه خبری روزگار-مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بابیان اینکه  مقاله پوشش و لباس یک مقوله چند وجهی است و دربرگیرنده حوزه فرهنگ، آداب و سنت هاست و به یک معنا در مقوله تمدن می گنجد، گفت : یکی از کارکردهای جنگ تمدنی و جنگ نرم که جهان غرب آغازگر آن بوده و با تکنولوژی های گسترده ارتباطی خود پیش برده است این است که سنت های کشورهای کوچک تر و ضعیف تر را از بین ببرد.

محمد حسین زاده افزود:در انتخاب لباس به دونکته  باید توجه کردایرانی باشد و دارای مفهوم و پیام نیزباشد.در حوزه مد و لباس نباید تنها پوشش بانوان مد نظر قرار گیرد بلکه پوشش آقایان کودکان و نوجوانان نیز حائز اهمیت است.

وی ادامه داد:در دولت مردمی آقای رئیسی رویکرد به سمت کار جمعی و سیاست‌گذاری کلان است لذا در این جهت کارگروه مد و لباس از زیر مجموعه معاونت هنری به شورای فرهنگ عمومی منتقل شده است، دیدگاه کلان به حوزه مد و لباس سبب می‌شود تصمیماتی گرفته شود که جنبه حاکمیتی دارند و اجرایی تر و اثرگذار تر هستند.

حسین زاده اظهار داشت:کارکرد نمایشگاه لباس تا کنون به این گونه بوده است که فرصتی برای ارتباط بین طراحان و تولید کنندگان است به همین منظور در نظر داریم  به سمت ایجاد یک نمایشگاه دائمی مد‌ و لباس برویم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه  برای فرهنگ سازی در این حوزه اولین نکته توجه به حلقه های مغفول واقع شده و پنهانی در حوزه فرهنگ و رسانه می باشد  و حلقه طراحان، حلقه تولیدکنندگان و حلقه رسانه که نقش فرهنگ سازی (تبلیغ و ترویج) دارد باید در کنار هم قرار گیرند،گفت : نوجوانان و جوانان مدام در معرض رسانه قرار دارند و الگوبرداری خود را از آنها می گیرند لذا برای ایجاد ذائقه سازی در مخاطب باید احساس نیاز ایجاد شود

وی تصرح کرد:پوشش رسمی و پرتکرار، جذب کننده نیست، نسل جوان به دنبال متمایز بودن است و این می طلبد تا الگوهای رسانه‌ای ما از پوشش هایی استفاده کنند که در ضمن حفظ ارزش‌ها، زیبا و دارای تاثیر رسانه‌ای باشد.

حسین زاده گفت :پشتوانه فکری جلسات تصمیم گیری کارگروه مد و لباس، طراحان تحصیلکرده دانشگاهی در این زمینه هستند ولیکن مبنا حفظ هویت ایرانی اسلامی است.

وی در خاتمه یادآور شد: اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حوزه طراحی لباس است و سایر مراحل تجاری شدن در سایر دستگاه ها رقم می خورد که در این راستا در نظر داریم در حوزه طراحی لباس کودک و نوجوان وارد شویم تا بتوانیم اتفاقات نو و جدید را در این حوزه شاهد باشیم باید در جهت احقاق حق طراحان لباس گام برداریم و حق معنوی طراح و تولید کننده را ایجاد کنیم.