مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از طراحی و ساخت کامل قطعات پمپ آب گردشی بویلر در راستای رفع موانع تولید خبر داد.

به گزارش روزگار پرس به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان

حسین سلیمی عنوان کرد: از آنجاییکه پمپهای آب گردشی بویلر دارای کاربرد در نیروگاههای حرارتی با بویلرهای درام دار می باشد ، باتوجه به تحریم های اعمال شده از سوی کشورهای غربی ،امکان تهیه قطعات و خرید از شرکت تولید کننده پمپ میسر نبود . لذا برای دستیابی به قطعات یدکی پمپ و امکان تعمیر پمپهای معیوب ،نسبت به طراحی و ساخت در کشور برای اولین بار اقدام شد .

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: یکی از عوامل محدودکننده تولید، پمپهای آب گردشی بویلر هستند . این تجهیزات جزء پمپهای خاص می باشد که در شرایط فشار و دمای بسیار بالا کار میکند و باتوجه به اینکه اختلاف دمای آب بویلر و پوسته پمپ حداکثر به ۵۰ درجه سانتی گراد می رسد ، از متریال خاصی با درصد بالای کروم برای ساخت دیفیوزر ،نازل،ایمپلر و شافت پمپ استفاده شده تا در شرایط دما و فشار بالا خواص مکانیکی ماده کاهش نیابد ،همچنین عایق بندی سیم پیچی موتور با مهارت زیاد انجام شده و از ایجاد اتصال کوتاه در موتور آن جلوگیری می کند.

سلیمی خاطر نشان کرد:یکی از افتخارات نیروگاه در سال های اخیر، خودکفایی در زمینه ساخت قطعات نیروگاهی است و این مهم در سایه حمایت از تولید داخلی در نیروگاه بندرعباس محقق شده است.