مشهد پایگاه خبری روزگار-معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: یکی از شاخص‌های فرهنگ ایثار و شهادت، ارتقا انگیزه های معنوی است، که باید این انگیزه را در بین کارکنان بنیاد افزایش داد.

طاهر موهبتی در جریان سفر به استان خراسان رضوی در جمع کارکنان بنیاد استان و مناطق سه گانه مشهد مقدس که در تالار شهر برگزار شد، حضور یافت و ضمن ادای احترام به مقام شهدا گفت: برنامه مدیریتی بنیاد به سمتی باشد که استعدادهای کارکنان را شکوفا کند و توانمندی‌های افراد در جهت راهبرد اهداف این نهاد مقدس به کار گرفته شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تکریم، نیازمند بسترهای مختلف است، ادامه داد: خوشبختانه بیشترین جمعیت پرسنل بنیاد خراسان رضوی از جامعه ایثارگری هستند، که این افراد باید خود نیز تکریم شوند تا بتوانند جامعه ایثارگری را در خور شایسته تکریم کنند.

موهبتی با بیان اینکه اگر علم با عمل یکی شود ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاثیر گذار است، خاطر نشان کرد: انتظار است، کارکنان نیز در تدوین و اجرای برنامه‌های عملیاتی مشارکت داده شوند، تا احساس تعلق خاطر مطلوب برای آنها ایجاد شود، اگر فرد نسبت به برنامه‌هایی که اجرا می‌شود، خودش را سهیم بداند، حتما از آن حمایت و برای موفقیت آن تلاش و خلاقیت به خرج می‌دهد ولی اگر مشارکت کارکنان نباشد و تنها ابلاغ برنامه باشد، هیچ دفاعی از برنامه وجود ندارد.

وی یکی از وظایف مهم بنیاد را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و خاطر نشان کرد: شاخص‌های فرهنگ ایثار و شهادت عبارت‌اند از دروغ نگوییم، غیبت نکنیم، آبروی کسی را نبریم، تهمت نزنیم، قضاوت بی‌جا در خصوص افراد نداشته باشیم، یعنی سبک و سیره شهدا را در محیط کار و زندگی داشته باشیم، اگر بر انجام این موارد اهتمام ورزیم، انگیزه‌های معنوی در این نهاد مقدس افزایش پیدا می‌کند.

معاون توسعه بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اثر فعالیت‌های فرهنگی در تمامی حوزه‌ها و زمینه‌ها است،  این موضوع برای کارکنان بنیاد بیشتر مورد توجه واقع شود، زیرا بستر ساز انگیزه‌های معنوی است، اگر کارمند به اثر و برکات خدمت به ایثارگران توجه کند، نحوی خدمت رسانی آن تغییر و مطلوب‌تر خواهد بود.

سخنرانی حجت الاسلام حسین معصومی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، پاسخگویی به سئوالات کارکنان توسط موهبتی و نمایش کلیپ با مضامین ایثار و شهادت از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

گفتنی است؛ سند هویت انقلابی مردم خراسان رضوی، پرونده ۱۷ هزار و ۳۲۱ شهید، ۵۰ هزار و  ۳۹۵ جانباز و سه هزار و ۳۹۲ آزاده است که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت بخشیدند.