مشهد پایگاه خبری روزگار -مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی از اختصاص ۱۰۹ میلیارد ریال تسهیلات صنایع دستی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ کشور خبر داد.

سیدجواد موسوی با اعلام این خبر افزود: این تسهیلات در قالب ابلاغ دستورالعمل جزء یک تا ۹ بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشور است که با ابلاغ آن از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توسط بانک عامل پرداخت می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی ادامه داد: این تسهیلات برای ایجاد و توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی و پروژه‌های ملی بر مبنای رسته فعالیت‌های بخش صنایع دستی که به تائید کارگروه تخصصی ملی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ رسیده پرداخت می‌شود.

وی با بیان این‌که تسهیلات به همه افرادی که دارای مجوز معتبر شامل کارت شناسایی و صنعتگری، انفرادی، کارگاهی، فروشگاه‌های دارای نشان اعتماد تخصصی صنایع‌دستی، پروژه‌های ملی پرداخت می‌شود، اظهار کرد: این تسهیلات با کارمزد ده درصد و بالاتر از طریق ثبت نام و تکمیل اطلاعات در سامانه اینترنتی my.mcth.ir  در بخش پنجره خدمات / اعطای تسهیلات فرم مربوطه، قابل پرداخت است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی تصریح کرد: دوره بازپرداخت تسهیلات سرمایه‌درگردش حداکثر یک‌ساله است و دوره بازپرداخت تسهیلات ایجاد، توسعه‌ای و تکمیلی حداکثر پنج ساله است، همچنین دوره تنفس این تسهیلات حداکثر دوساله است که مجموع دوره بازپرداخت و تنفس هفت ساله است.

وی  با اشاره به ظرفیت بالای خراسان رضوی در حوزه فعالیت‎ هنرمندان صنایع‌دستی گفت: خراسان رضوی بیش از۳۵۰۰  نفر هنرمند صنایع دستی فعال دارد که این تسهیلات در چرخه اقتصادی فعالیت این هنرمندان تاثیر بسزائی دارد.