سنندج-خبرنگارروزنامه دنیای جوانان:مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان گفت: بیش از ۸۷ هزار مشترک کردستانی که تا پایان تیرماه سال جاری الگوی مصرف برق را رعایت کرده و در مصرف برق صرفه جوی کرده بوداند، مشمول پاداش شدند.

هیوا لهونیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس مصوبه وزارت نیرو مشترکان بخش خانگی که امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، ۵ برابر قیمت خرید انرژی، پاداش دریافت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه این طرح فقط مشمول مشترکین بخش خانگی است، افزود: برای سایر مشترکین بخش های مختلف نیز مصوباتی تعیین و تعریف شده تا تمام مشترکین در صورت رعایت الگوی مصرف تعیین شده از بسته های تشویقی وزارت نیرو بهره مند شوند.

لهونیان با اشاره به اینکه وزارت نیرو همواره با ارائه بسته های تشویقی در تلاش است با صرفه جویی هرچه بیشتر، بین میزان تولید و تقاضا برای مصرف تعادل ایجاد نماید، افزود: الگوی تعیین شده مصرف برق در ماه های گرم سال در مناطق غیرگرم و عادی ۳۰۰ کیلووات است و مشترکانی که در مصرف برق صرفه‌جویی کرده و الگوی مصرف را رعایت کنند به ازاء هر کیلووات ساعت ۵ برابر تشویق می‌شوند یعنی به ازای هر کیلووات ساعت ۵۰۰ تومان پاداش دریافت می کنند.

وی بیان کرد: برای مثال مشترکی که سال گذشته در ماه های گرم سال ۳۰۰ کیلووات برق مصرف کرده و امسال این میزان را به ۲۵۰ کیلووات کاهش داده، قبض وی رایگان شده و هیچ هزینه ای بابت برق مصرفی پرداخت نمی کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان افزود: بدین منظور و براساس الگوی تعریف شده از مجموع ۵۸۹ هزار مشترک بخش خانگی در استان، بیش از ۸۷ هزار مشترک (معادل ۱۴٫۵ درصد کل مشترکین بخش خانگی) که تا پایان تیرماه سالجاری در مصرف برق صرفه جویی کرده اند، مشمول پاداش صرفه جویی شدند.

وی ادامه داد: در همین راستا تاکنون بیش از۸ میلیارد و۸۲۵ میلیون ریال پاداش صرفه جویی به  ۸۷ هزار و ۵۴۵ مشترک خوش مصرف کردستانی تعلق گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان با تأیید بر اینکه تأمین برق مطمئن و پایدار حتی در شرایط پیک مصرف نیز از اولویت های این شرکت است، یادآور شد: با وجود افزایش دما در پیک ۱۴۰۱، خوشبختانه تاکنون هیچ خاموشی با برنامه ای در کردستان اعمال نشده است و تداوم این روند منوط به همکاری مشترکان در بخش های مختلف است.