به گزارش خبرنگار روزگار پرس در قم، حجت الاسلام والمسلمین حمید اسماعیل پور در خطبه نماز جمعه این هفته فردو با اشاره به حادثه اخیر و دردناک تصادف محور ورجان – پردیسان که باعث کشته ۴ نفر گردید، اظهار داشت: گاهی هر ماه و گاهی هر هفته می آید و متاسفانه شاهد یک حادثه دلخراش در این جاده هستیم، جاده ای که مشهور به جاده مرگ شده است!

وی ادامه داد: در این سانحه اخیر که اتفاق افتاد من هم از آنجا رد شدم و حادثه را از نزدیک دیدم که در این حادثه ۳ کودک و ۱ راننده فوت کردند

امام جمعه فردو ضمن گلایه از بی توجهی مسئولین به خطرات این جاده، تاکید کرد: واقعاً درست نیست که صبر کنید واقعه ای اتفاق بیفتد و خانواده هایی داغ دار بشوند و مشکلی برای مردم پیش بیاید بعد در رسانه ها اعلام شود که پیمانکار معلوم شد و قرار بر این شد که جاده درست بشود، خب اینکار باید خیلی زودتر صورت میگرفت.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل پور ادامه داد: دیروز یکی از مسئولین با من تماس گرفت و گفت در نماز جمعه بگو مسئولین این کار چند ماه است که قول دادند کار این جاده شروع بشود ولی انجام نشده است!

امام جمعه فردو تعلل مسئولین امر در رفع این مشکل را نادرست عنوان کرد و افزود: هرچند که از شروع این کار تا اتمام، مدت زیادی طول می کشد اما این شکل وضعیت جاده و این اتفاق دردناک تنبه ای باشد برای مسئولین که هرچه سریعتر به وظیفه خودشان عمل کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: آن طرف قضیه را هم وظیفه دارم بگویم، مردم و جوانان عزیز یک سر این حوادث دردناک هم برمیگردد به رانندگی بعضی از خود ما، چرا که این جاده دو طرفه است و ظرفیت محدود و سرعت مشخصی دارد، اینکه بی احتیاطی بکنیم درست نیست و متاسفانه در اکثر این حوادث هم که اتفاق می افتد آن آسیب دیده تقصیر بیشتری دارد.

امام جمعه فردو با تاکید بر شروع هرچه سریعتر عملیات دوبانده کردن این جاده، افزود: اگر این جاده تبدیل به جاده دوبانده بشود قطعا میزان مرگ و میر و تصادفات کمتر می شود.