به گزارش خبرنگار روزگار پرس در قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسین اسلامی در نشست خبری به مناسب روز شوراها که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، با بیان اینکه هم‌اکنون مباحث کارشناسی در خصوص توجیه اقتصادی و حمل‌ونقلی پروژه مونوریل در حال انجام است، اظهار داشت: تاکنون این کارگروه‌ها و جلسات نتیجه نهایی را به همراه نداشته است که به توان رسانه‌ای کرد.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت نابسامان اطراف حرم مطهر قابل توجیه نیست، ابراز کرد: شورای اسلامی شهر قم در تملک املاک مجاور طرح‌های عمرانی باید رعایت امانت در صرف بودجه‌های اعتباری را داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه مشکلات ترافیکی در تمام دنیا به معضلی آزاردهنده برای مردم تبدیل‌شده است، عنوان کرد: راهکار عملیاتی شهرهای پیشرفته دنیا در خصوص مدیریت ترافیک، اصل آرام‌سازی است.

وی خاطرنشان کرد: تبدیل پارکینگ به مطب پزشکی در برخی ساختمان‌های شهری قم قابل‌پذیرش نیست و برخلاف قوانین شهری و موجبات نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است.

اسلامی با اشاره به معضل خانه‌های در حریم دکل فشارقوی برق نیز اذعان کرد: هم‌اکنون ساکنان این مناطق با عوارض شدیدی روبه‌رو هستند و دولت از سال‌های گذشته اراضی ۳۲ هکتاری را به‌عنوان پشتیبان این طرح در شهرک پردیسان در نظر گرفته‌شده است که در سفر اخیر هیئت دولت پیگیری این موضوع به‌صورت کامل به استان قم واگذارشده است.

وی ویژگی زائرپذیری شهر مقدس قم را موردتوجه قرار داد و گفت: به دلیل زائرخیز بودن شهر قم، نوع برخورد و تسهیلاتی که شورای اسلامی شهر قم به هتل و مراکز اقامتی ارائه می‌دهد متفاوت از تسهیلاتی است که به کاربری‌های تجاری ارائه می‌شود.

وی با اشاره به فقر فضای سبز در منطقه شش شهرداری قم گفت: برای توسعه فضای سبز شهری در این منطقه، اعتباراتی در بودجه سال جاری در نظر گرفته‌شده است و امید می‌رود بخشی از این کمبود جبران شود.

اسلامی با تأکید به مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به قم در حوزه مجموعه مدیریت شهری در دی‌ماه سال گذشته، اظهار داشت: یکی از اعضای شورای اسلامی شهر عضو کارگروه پیگیری مصوبات سفر است و مصوبات در حوزه شهرداری قم از این طریق به‌صورت دقیق‌تر دنبال می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ادامه کار دکتر سقائیان‌نژاد شهردار قم،ابراز کرد: شورای شهر در این زمینه معتقد بوده اگر تغییر قرار است اتفاق بیفتد باید فرد قوی‌تر سکاندار این منصب شود و به همین منظور شورای ششم شهر قم از شهردار کنونی قم درخواست کرده تا یک سال دیگر نیز مشغول خدمت‌رسانی در شهرداری قم باشد، چراکه دکتر سقائیان نژاد تا یک سال دیگر بازنشسته می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: هم‌اکنون شورای اسلامی شهر قم در حال بررسی گزینه‌هایی توانمند برای شهردار آینده قم است و درصورتی‌که فرد مناسبی در این خصوص نظر شورا را جلب نکند شورای شهر به دنبال دریافت برخی تشریفات و مجوزات از نهادهای بالادست برای ادامه کار با شهردار کنونی با وجود ورود وی به سن بازنشستگی را دنبال خواهد کرد.