چند سالی است که غروب سه شنبه ها، عاشقان امام زمان سلام الله علیه وعده گذاشته اند که مسیر حرم حضرت معصومه سلام الله علیها تا مسجد مقدس جمکران را پیاده طی کنند که به نوعی اعلام وفاداری و بیعت با حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف می باشد.

سه شنبه این هفته بنده با جمعی از دوستان تصمیم گرفتیم که در این مسیر قدم بگذاریم که حال و هوای معنوی بسیار خوبی دارد.

برخلاف تصورم که فکر می کردم جمعیت زیادی را مشاهده نکنم ولی جمعیت قابل توجه و بسیار زیادی از مردم را مشاهده کردیم که از زن و مرد و بزرگ و کوچک، از داخل قم و از خارج از قم با پای پیاده بلوار پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و مسیر حرم حضرت معصومه به سمت مسجد جمکران را طی می کردند.

اما نکته ای که واقعا درد آور و تاسف آور بود، این زائرین در این مسیر نسبتا طولانی از حداقل امکانات نیز محروم بودند!
متاسفانه حتی امکانات اولیه هم برای این زائرین پیاده مهیا نبود، بین مسیر تعداد بسیار کمی سرویس بهداشتی سیار قرار داده شده بود که درب آنها قفل بود و زائرین که خیلی ها به همراه بچه های کوچک خود آمده بودند و نیازمند دستشویی بودند نمی دانستند چه کار کنند!!

در بین مسیر حتی یک تانکر آب و آبخوری هایی قرار ندادند که این زائرین تشنگی خود را برطرف کنند و بسیاری از آنها علاوه بر خستگی باید تشنگی هم تحمل می کردند!

واقعا برای من سوال بود که این همه جلسات که ستاد زائرین در قم برگزار می کنند چه خروجی دارد که این دو مساله ساده و ابتدایی یعنی سرویس بهداشتی و آبخوری بین مسیر برای زائران تدارک دیده نشده است!؟ این همه بودجه که به این بهانه تخصیص داده می شود در کجا خرج می شود که زائر حتی از حداقل امکانات هم محروم است!

باز خدا پدر این نیروهای جهادی آتش به اختیار و امام زمانی را بیامرزد که پول های شخصی خود را روی هم می گذارند ولو بسیار محدود تو مسیر یک پذیرایی مختصر و کمی آب و چای و شربت پخش میکنند که البته به همه زائران نمی رسد ولی همین ها هم نبودند که دیگر هیچ!

آقای سعیدی امام جمعه محترم، آقای شاهچراغی استاندار، آقای سقاییان نژاد شهردار و مسئولینی که به اسم خدمت به زوار دارید حقوق میگیرید و جلسه می گذارید و بودجه های کلان تصویب می کنید برای این خدمت به زوار در قم، پس این بودجه ها را کجا خرج می کنید؟! نکند زائران پیاده را جزو زوار حساب نمی کنید؟!

اگه واقعا دغدغه خدمت به زائران امام زمان را دارید، از پشت میز خود بلند شوید و غروب سه شنبه هفته بعد یک ساعت وقت بذارید و این مسیر را پیاده بروید، اگر گناه بود، گناهش به گردن من و اگر ثوابی بود، ثوابش برای شما. این مسیر را پیاده طی کنید که هم کمی از درد زائران پیاده حضرت را پچشید و هم ببینید این بودجه ها که به اسم کرامت زوار تصویب میشود، کجا خرج میشود! شاید تکانی خوردید و کمی از مشکلات این زائران را چون چشیدید به فکر حل آن بیفتید.

یکی از مشکلات مسئولین ما همیشه این بوده است که در اتاق های در بسته می نشینند و بدون توجه به کف میدان و مسائل میدانی شروع به تصویب مصوبات کم فایده یا شاید بی فایده می کنند.

آقایان، میدانید حدود ۲۰ روز دیگر نیمه شعبان است و طبق برآوردها ان شاء الله جمعیت بسیار زیاد و با شکوهی قرار است از داخل و خارج به قم بیاید؟! با این وضعیت اسف‌بار میخواهید به زوار خدمت کنید؟!
بعضی ها فقط مساله نیمه شعبان را در چراغانی و نور افشانی آن خلاصه می کنند و اگر این دو کار انجام شود خیال میکنند چه کار بزرگی کرده اند!
آقایان مسئول محترم، من نمی دانم جواب حضرت معصومه سلام الله علیها و امام زمان سلام الله علیه را چه بخواهید بدهید ولی این شان زائران پیاده حضرت معصومه و مسجد جمکران امام زمان نیست! تا دیرتر از این نشده دست بجنبانید.