حجت الاسلام «علی لقمان پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و دبیر شورای هماهنگی تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در گفتگو با خبرنگار روزگارپرس در قم به بیان جزییات تشییع و تدفین پیکر های مطهر ۴ شهید در قم پرداخت.

وی اظهار داشت: پنج شنبه ۱۶ دی ماه ۱۴۰۰ مصادف با شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها دو شهید گمنام، یکی از شهدای گمنام ۲۳ ساله و در عملیات کربلا ۵ و در شلمچه به شهادت رسیده است و شهید گمنام دیگر ۲۰ ساله و در عملیات رمضان و شرق بصره به درجه رفیع شهادت نائل شده است، در حوزه علمیه فاطمی تشییع خواهد شد.

وی ادامه داد: ۲ شهید دیگر تازه احراز هویت شده شهید دفاع مقدس، شهید محمدحسن خجسته در گلزار شهدا و شهید دیگر شهید سید محمد حسینی از فرماندهان مدافع حرم فاطمیون در بهشت معصومه دفن خواهد شد.

حجت الاسلام لقمانپور در تبیین جزییات مراسم تشییع پیکرهای ۴ شهید، اظهار داشت: پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ مصادف با شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، بعد از نماز ظهر و عصر در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، نماز بر پیکرهای مطهر خوانده خواهد شد و سپس ابدان شهدا از حرم مطهر تا گلزار شهدا تشییع می گردد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، خاطر نشان کرد: پس از تشییع شهدا تا گلزار شهدا، دو شهید گمنام در حوزه علمیه فاطمی واقع در کوچه شماره ۲۰ بلوار شهید دل آذر (کوچه ۱۲ بلوار شهید کلهری) دفن خواهند شد که ان شاء الله به برکت این شهدا یک یادمان فرهنگی مهم در این منطقه خواهد گردید

وی ادامه داد: همچنین بعد از تشییع، شهید محمدحسن خجسته که از شهدای دفاع مقدس است و مفقودالاثر بود که به تازگی احراز هویت شده در گلزار شهدا دفن میشود و شهید مدافع حرم از فرماندهان لشکر فاطمیون شهید سید محمد حسینی، در بهشت معصومه دفن می گردند.

حجت الاسلام لقمانپور در پایان خاطر نشان کرد: پیکر مطهر این ۴ شهید از شنبه مهمان ما در قم هستند و تا روز تشییع و تدفین یعنی پنج شنبه، در مراسم ها و هیئات مختلف قم در این ایام، مهمان خواهند بود.