رئیس پلیس فتا البرز اعلام کرد: فرد کلاهبرداری که در شبکه اجتماعی اینستاگرام از حساب بانکی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی سوءاستفاده می‌کرد در این استان دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری روزگار، سرهنگ رسول جلیلیان گفت: درپی چندین فقره شکایت مبنی بر کلاهبرداری از کاربران اینستاگرام به پلیس فتا با شیوه مشابه، موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارشناسان پلیس فتا استان البرز قرارگرفت.

وی افزود: این مجرم سایبری ابتدا به صفحات شخصی کاربران در فضای مجازی ورود کرده و صفحاتی که حریم خصوصی خود را رعایت نکرده بودند را شناسایی و سپس اقدام به سرقت عکس های کاربران نموده و با ساخت یک اکانت جعلی با اسم و تصویر افراد به فالوورهای کاربران پیامی با مضمون «در سانحه رانندگی دچار جراحت شدم و هم اینک در بیمارستان حضور و نیاز فوری به پول دارم» ارسال و مخاطبین به توجه به اینکه پیام واقعی است به حساب اعلام شده پول واریز می کردند.

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: فرد کلاهبردار پس از جلب اعتماد کاربران در این فضا پول دریافتی را به حساب تعدادی از رانندگان اینترنتی واریز کرده و از آنها درخواست خرید اقلام خوراکی و ارسال به آدرس های اعلامی را می کرد.

سرهنگ جلیلیان اظهار داشت: ۴۰ شاکی شناسایی و فرد مجرم با دستور مقام قضائی توسط ماموران پلیس فتا استان البرز شناسایی و دستگیر شد.