مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز از انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزشی این اداره کل و یک شرکت دانش بنیان برای بهره گیری استان از اینترنت اشیاء خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری روزگار،بهزاد غفاری گفت: بهره گیری از این فناوری نوین در توسعه آموزش‌های هوشمند و پاسخگویی به نیاز بازار کار اقدامی راهگشا به مهارت آموختگان صاحب صلاحیت  است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز بهره گیری از این فناوری را بستر ساز رشد سریع در توسعه کسب و کار‌های نوظهور و حرکت در مسیر تحقق اهداف پیش بینی شده دانست و گفت: در این راستا تامین فضای آموزشی مناسب برای اجرای طرح «راه اندازی کارگاه اینترنت اشیاء» در دستور کار قرار گرفته است.

غفاری می گوید: مکاتبات با دستگاه‌های مرتبط استان برای تسهیل در فرایندها، انجام تعاملات لازم جهت اجرای طرح در سطح ملی از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و معرفی کارشناسان و متخصصان حرفه‌ای جهت عضویت در کارگروه مشترک از تعهدات طرفین در انعقاد این تفاهم‌نامه است.

او گفت: ارائه و راه اندازی طرح کارگاه هوشمند پایلوت، کمک به ارتقا مهارت و دانش کارشناسان و مربیان فنی و حرفه‌ای از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، شناسایی و طراحی و تدوین استاندارد‌های آموزشی مورد نیاز بازار کار از دیگر اقداماتی است که در این تفاهم‌نامه مشترک مورد تاکید قرار گرفته است.

غفاری عنوان کرد: مشارکت در تدوین منابع آموزشی و غنی سازی «بانک سوال» در حوزه اینترنت اشیاء، همکاری در برگزاری همایش ها، سمینار‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی و نیز مشارکت در تامین تجهیزات و ابزار فنی کارگاه هوشمند از جمله مهمترین تعهدات ۲ طرف در این تفاهم نامه است.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز کلیه اقدامات از طریق اجرای مصوبات کارگروه مشترک انجام می‌پذیرد و در این راستا دبیر خانه‌ای در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز تشکیل خواهد شد و طرفین این تفاهمنامه با معرفی نماینده، مصوبات کارگروه را به اطلاع مقامات مافوق می‌رسانند تا در صورت تایید، نسبت به اجرای آن اقدام شود.

استان البرز با هفت شهرستان تابعه دارای هشت مرکز دولتی با ۱۰۰ مربی و ۴۵۰ مرکز آزاد آموزش فنی و حرفه‌ای است.