رزمایش کمک مومنانه به مناسبت ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی در البرز برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری روزگار، سردار حیدر نیا، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز گفت: شانزدهمین مرحله از رزمایش کمک مؤمنانه به همت سپاه البرز همزمان با اجتماع سلیمانی‌ها برگزار می شود؛ در این مرحله که برای گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا می‌شود، ۴۲ هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی و حمایتی در هفته مقاومت میان محرومین و نیازمندان در سطح استان البرز توزیع خواهد شد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز گفت: ۱۲۷ سری جهیزیه نیز برای نوعروسان کم‌بضاعت تهیه شده که در این هفته به آنان اهدا می‌شود.

او گفت: امروز دوشنبه نیز اجتماع بزرگ سلیمانی‌ها با حضور سخنرانان کشوری در حسینیه عاشقان ثارالله کانون شهید سبحانی کرج برگزار می‌شود.

به گفته سردار حیدرنیا، تهیه و توزیع بیش از ۱۰ هزار بسته لوازم‌التحریر میان دانش آموزان محروم در مناطق کم برخوردار، طبخ و توزیع حدود ۱۹۸ هزار پرس غذای گرم بین اقشار آسیب پذیر به‌ویژه در حاشیه شهر و توزیع بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم گوشت قربانی از دیگر اقدامات به مناسبت هفته مقاومت است و همچنین در این هفته با حمایت خیران و مسئولان امر ۲۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد نیز آزاد می‌شوند.

مجموع اعتباری که به این مرحله از رزمایش اختصاص یافته، بیش از ۳۳ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان است؛ این مبلغ حاصل تلاش سپاه و بسیج، نهاد‌های انقلابی، دستگاه‌ها و خیرین است.

کمک های مومنانه پس از شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن، با پیشنهاد رهبر معظم انقلاب در سراسر کشور آغاز شد و تا امروز ادامه داشته است.

صبح جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.