به گزارش خبرنگار روزگار پرس در قم، به مناسبت چهلمین سالگرد شهید ابوالفضل صفایی و در ادامه برنامه های کنگره ۶۰۹۰ شهید استان قم، از کتاب رُمان «خوش به حال میرزا» که بر اساس زندگی حُرّ دفاع مقدس شهید ابوالفضل صفایی به رشته تحریر درآمده است، در زندان مرکزی قم رونمایی شد.

در این مراسم رونمایی از این کتاب، که با حضور زندانیان و تعدادی از مسئولین مختلف دستگاه های استانی، شهری و نظامی، مسئولین زندان مرکزی قم، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی قم و همچنین با حضور اعضای کنگره ۶۰۹۰ شهید استان قم، سردار موحد فرمانده سپاه علی بن ابی طالب علیهماالسلام استان قم و دکتر خوشگفتار دبیرکنگره شهدای استان قم، در زندان مرکزی قم برگزار شد گروه سرود زندانیان به سرود خوانی پرداختند و سیداحمد علوی در رثای شهدا اشعاری را قرائت کرد و محمد جواد احمدی دقایقی را به مداحی پرداخت.

حاج حسین کاجی از راویان دفاع مقدس و مسئول انتشارات حماسه یاران در این مراسم، گفت: من همیشه به زندانیان عزیز گفته ام که زندان آخر راه نیست، بلکه اول راه است و می تواند به انسان کمک کند که ادامه مسیر زندگی خود را اصلاح کند.

وی ادامه داد: شهید ابوالفضل صفایی یکی از لات های معروف قم بود و خلاف های مختلفی را انجام داده بود. او در یک از روزها که چاقو کشی کرده بود از ترس ماموران به سمت کوه خضر قم که آن زمان بسیار دور از قم بود فرار می کند و در آنجا شیخ جعفر مجتهدی آن عارف وارسته را میبیند که چله نشینی کرده بود و نفس شیخ جعفر به او میخورد و باعث تحول ابوالفضل می شود.

حاج حسین کاجی تاکید کرد: اینکه این شهدا رَه صد ساله را یک شبه رفتند چون دعای پدر و مادر پشت سر آنها بود و همچنین همراه شدن با رفیق خوب و احترام و توسل شهدا به حضرات معصومین علیهم السلام است.

وی در پایان گفت: فکر میکنم این متفاوت رونمایی از یک کتاب باشد که تا به حال در کشور انجام شده است و امیدوارم همه مخصوصاً زندانیان عزیز با مطالعه این کتاب بتوانند همانند شهید ابوالفضل صفایی، مسیر تحول درست را در زندگی خود ببینند و برایشان راهگشا باشد.

سردار موحد فرمانده سپاه علی بن ابی طالب علیهماالسلام استان قم نیز در سخنان کوتاهی پیروی همه از مسیر شهدا را ضروری دانست و تاکید کرد: نماز اول وقت و احترام به پدر و مادر دو خصوصیت بارز شهدا است که همه ما باید در مسیر شهدا گام برداریم.

گفتنی است کتاب «خوش به حال میرزا» در ۱۷ فصل و ۱۲۵ صفحه به قلم مرتضی احمر و به همت انتشارات حماسه یاران چاپ و منتشر شده است.