سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمدهای شهرداری‌ها پرداخت نشده است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام با اشاره به اینکه سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمدهای شهرداری‌ها پرداخت نشده است، خاطرنشان ساخت: تلاش می شود که از ظرفیت خیرین و نیکوکاران در راستای توسعه فضاهای کتابخانه ای در استان، اهدای کتاب، اختصاص کتاب به کتابخانه ها و در نهایت توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه استفاده شود.

به گزارش روزگار از ایلام؛ سمیه حیدری در جمع رسانه های دیداری و شنیداری استان ا گفت: کتابهای زیادی بصورت امانی در اختیار مشترکان قرار دارد که تا کنون عودت داده نشده اند و ضرورت دارد که با توجه به نیاز دیگر مشترکان، نسبت به عودت کتابهای در اختیار، اقدام کنند و از خیرین عزیز نیز انتظار می رود که در این حوزه فرهنگی پای کار بیایند و از هر طریق ممکن، کتابخانه های استان را مورد حمایت و عنایت قرار دهند.

: اعضا مراکز این اداره کل در ایام شیوع کرونا کاهش سه برابری یافته بودند که خوشبختانه با پایان همه گیری این بیماری دوباره شاهد رونق کتابخانه های عمومی استان هستیم.

وی تعداد کتابخانه های عمومی این استان را ۵۴ مرکز با ۶۲۲ هزار و ۶۵۷ جلد کتاب عنوان کرد و بیان داشت: از این تعداد شش باب مشارکتی و ۴۸ کتابخانه نهادی بوده که ۳۳ مرکز در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستائی دایر هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام به برنامه های هفته بزرگداشت کتاب و کتابخوانی از ۲۱ الی ۲۷ آبان ماه اشاره کرد و افزود: عضویت رایگان، بخشودگی جرائم تاخیر در پس دادن کتاب های امانت داده شده به اعضا و اجرای پویش اهدا کتاب، میراث ماندگار از جمله برنامه های سی امین دوره هفته کتاب و کتابخوانی با شعار ما همانیم که می خوانیم در این استان است.

حیدری تصریح کرد: در برخی ادارات و نهادها و دستگاه های اجرایی استان، کتاب هایی در کتابخانه های مستقر و مربوطه وجود دارد که مورد استفاده نیست و این کتاب ها می تواند در کتابخانه های روستاهای استان مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تلاش می شود در مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کتاب خوب در اختیار مردم قرار گیرد، یادآور شد در‌ نهاد کتابخانه‌ها برای تمام سلایق و سنین جامعه کتاب متناسب تهیه شده است.