۶ طرح مدیریت درمان در ایلام اجرایی می شود

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام گفت: اجرای ۶ طرح مدیریت درمانی در استان شامل دی کلینیک و مرکز جراحی محدود ایلام و درمانگاه های تخصصی مهران، آبدانان، دره شهر و سرابله در دستور کار است.
دکتر “مهریار سلیمانی” اظهار داشت: ساختار حوزه تامین اجتماعی مردمی با خدماتی وسیع و بیمه گر خاص است و معادل آن در سازمان دیگری دیده نمی شود.
وی افزود: بحث درمان یکی از اولویت های سازمان است و هم اکنون در ۲ حوزه مستقیم و غیر مستقیم فعالیت کرده و دارای ۴۵ درمانگاه، ۱۳ بیمارستان، ۱۲۹ مرکز پاراکلینیک، ۷۵ داروخانه، ۳۰ دندانپزشک و ۱۳۵ پزشک است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه تحولی از ۲ سال گذشته در شهرستان هایی که فاقد مرکز درمانی تامین اجتماعی هستند، ایجاد شده است، گفت: طی ۲ سال گذشته شهرستان هایی که فاقد بیمارستان هستند درمانگاه های مستقر آنها خدمات درمانی رایگان ارائه و نقش درمانگاه های ملکی را انجام می دهند.
دکتر سلیمانی یادآور شد: در مراکز شهرستان هایی مانند ایلام که دارای بیمارستان است، فرد بالای ۶۵ سال ۹۵ درصد بیمه وی پوشش داده می شود و افراد زیر ۶۵ سال از پوشش بیمه ای ۹۰ درصدی برخوردار هستند.
وی ادامه داد: همچنین در بخش درمان مستقیم نیز پوشش نزدیک به ۱۰۰ درصد است، بطوریکه هر فردی کار درمانی در استان انجام می دهد، می تواند به بیماران در بیمارستان، آزمایشگاه، رادیولوژی، مامایی و دندانپزشک خدمات ارائه دهد.
مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام در بحث مراکز مستقیم نیز اظهار داشت: علاوه بر درمانگاه و مرکز جراحی محدود که در ایلام هستند، یک درمانگاه عمومی در دهلران و بیمارستان شهدای زاگرس نیز بصورت ملکی خدمات ارائه می دهند.

دکتر سلیمانی از دیگر اقدامات این حوزه را توسعه مراکز درمانی در استان عنوان کرد و گفت: یکی از پروژه ها ساخت دی کلینیک ایلام است که از نظر فضا برای پوشش کافی نیست و قرار است در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۶۰۰ متر که قبلا مصوب شده است، امسال وارد فاز مناقصه شود.

وی تصریح کرد: همچنین برای راه اندازی درمانگاه ملکی در دهلران ملک ساخته شده ای از سوی مسکن و شهرسازی معرفی شده ولی تنها درمانگاهی که استانداردهای لازم برای یک درمانگاه را دارد، درمانگاه مهران است.