وزیر کشور از تهیه سندهای مرتبط با موضوع مدیریت بحران ظرف سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش روزگار پرس ، احمد وحیدی در پایان جلسه قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه امروز مروری بر دستورالعمل‌هایی که بر اعمال مدیریت هوشمند بیماری کرونا اعمال خواهد شد داشتیم تا اطمینان حاصل شود که این دستورالعمل‌ها صحیح، دقیق و بدون مشکل هستند.

وی افزود: در مورد تلاش‌هایی که در خصوص طرح واکسیناسیون ملی نیز صورت می‌گیرد مقرر شد نسبت به این موضوع در فضای مجازی و رسانه‌ها به گونه‌ای عمل شود که ضرورت‌های واکسیناسیون ملی تبیین شود تا واکسیناسیون ملی سرعت بیشتری پیدا کند.

وزیر کشور ادامه داد: در اجرای طرح هوشمند کنترل بیماری کرونا کسانی که دو دُز واکسن را نزده باشند باید تست PCR بدهند که این موضوع هزینه در بر دارد. لذا تلاش بیشتری انجام خواهد شد تا سرعت واکسیناسیون بیشتر شود.

وزیر کشور در خصوص برگزاری جلسه ستاد ملی بحران که صبح امروز سه شنبه انجام شده است نیز گفت: بر اساس قانون باید چند سند در این حوزه تهیه می‌شد شامل سند کاهش خطر در شرایط بروز سوانح و بازتوانی بعد از سانحه که همه این سندها در قانون پیش بینی شده، لذا باید پس از تهیه در شورای عالی بحران به تایید برسند. بر همین اساس در جلسه امروز با دستگاه‌های ذیربط مروری در این حوزه داشتیم و امیدواریم تا سه ماه آینده این سندها را قطعی کنیم.

وی ادامه داد: در این جلسه در مورد زلزله هرمزگان نیز بحث و بررسی شد. به حمدالله به رغم شدت زمین لرزه خسارت انسانی غیر از یک مورد نداشتیم و خسارت‌های دیگر نیز در حد ترک خوردگی دیوارها در برخی مناطق و بیشتر در روستاها بوده که پیش بینی‌های لازم برای حل مشکل مردم انجام شده است.

وحیدی تاکید کرد: موضوع زمین لرزه در سطوح دیگر نیز مورد بررسی قرار گرفت تا برخی اقدامات در حوزه زمین لرزه انجام شود و دستگاه‌ها نیز وظایف خود را اجرایی کنند.