به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی از پایگاه اطلاع‌رسانی ددلاین، هفدهمین جشنواره فیلم زوریخ که از ۲۳ سپتامبر تا ۳ اکتبر (۱ تا ۱۱ مهر ۱۴۰۰) در سوئیس برگزار می‌شود، در فهرست فیلم‌های منتخب خود میزبان فیلم جاسوسی زمانی برای مردن نیست خواهد بود. این فیلم که بیست و پنجمین قسمت از مجموعه سینمایی جیمز باند است، روز ۲۸ سپتامبر (۶ مهر ۱۴۰۰) همزمان با اولین نمایش خود در لندن، در جشنواره زوریخ اکران می‌شود.

به گفته کریستین یونگن (Christian Jungen) دبیر هنری جشنواره زوریخ، این اولین بار است که یک قسمت از مجموعه جیمز باند به فهرست رسمی یک جشنواره سینمایی راه می‌یابد:

مفتخریم جزء اولین ویترین‌هایی باشیم که جدیدترین ماجراجویی جیمز باند را برای مخاطب به نمایش درمی‌آورند. ماه ها برای دستیابی به این حق اکران جنگیدیم و مجبور شدیم سر کوچکترین جزئیات هم با کمپانی یونیورسال مذاکره کنیم. تاکنون هیچ فیلمی از دنیای سینمایی جیمز باند در فهرست رسمی یک جشنواره سینمایی نبوده است. جشنواره فیلم زوریخ با نمایش این فیلم، نشانه‌ای واضح می‌دهد که از اهمیت سینما حکایت دارد؛ صنعت سینما (از ابتدای شیوع کرونا تاکنون) بیش از هر فیلم دیگری، بی صبرانه در انتظار اکران این فیلم بوده است.

فیلم زمانی برای مردن نیست روز ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) توسط کمپانی یونیورسال پیکچرز اینترنشنال در انگلیس و ایرلند اکران خواهد شد و ۸ اکتبر (۱۶ مهر) توسط ام‌جی‌ام در آمریکا. ماجراهای این فیلم از جایی شروع می‌‍شود که جیمز باند خود را بازنشسته کرده و در جزایر جامائیکا وقت می‌گذارند تا این که به درخواست یکی از دوستان قدیمی خود درگیر یک پرونده آدم ربایی می‌شود و در تلاش برای حل آن رد تبهکاری را می‌زند که به یک فناوری جدید و خطرناک مسلح است و امنیت جهان را تهدید می‌کند.

زمانی برای مردن نیست ابتدا قرار بود آوریل گذشته (فروردین/ اردیبهشت ۹۹) روی پرده برود؛ اما با شیوع و گسترش کرونا اکران آن یک بار به ماه نوامبر (آبان/ آذر ۹۹) و سپس به سال ۲۰۲۱ میلادی موکول شد. این فیلم که به کارگردانی کری فوکوناگا و بازی دنیل کریگ، رامی مالک، لاشانا لینچ و آنا دو آرماس ساخته شده، یکی از اولین فیلم‌ها در فهرست فیلم‌های بزرگ هالیوودی بود که به دلیل شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از تعطیلی سینماها در بازارهای جهانی از فهرست اکران خارج یا به صورت دیجیتال اکران شدند.

هفدهمین جشنواره فیلم زوریخ با درام و فردا کشته خواهیم شد ساخته مایکل استاینر درباره داستان یک گروگان‌گیری به دست نیروهای طالبان افتتاح می‌شود و با نمایش فیلم گزارش فرانسوی به کارگردانی وس اندرسون به کار خود پایان خواهد داد.